בורסות אירופה סגרו ביציבות; דראגי: "נרחיב תוכנית הרכישות"

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ■ הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית על כנה; נגיד הבנק מריו דראגי אמר כי הסיכונים לגבי הצמיחה בגוש האירו עדיין גבוהים ■ האירו נחלש לאחר דברי דראגי ■ מחר: השבעת טראמפ לנשיאות ארה"ב

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים ביציבות (ה') לאחר דבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי במסיבת העיתונאים שלאחר החלטת הריבית. המשקיעים דרוכים בנוסף לקראת השבעתו לנשיאות של דונלד טראמפ מחר. החוזים העתידיים על בורסות ארה"ב עברו להיסחר בעליות קלות.

 

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי החליט, כצפוי להותיר את הריבית על כנה. כשעה לאחר הודעת הריבית, דראגי כינס, כמדי חודש, מסיבת עיתונאים שבה הוא הסביר את ההחלטה. לדבריו, אומנם קיימים סימנים להתאוששות מוגברת של הכלכלה הגלובלית אך ההתאוששות של כלכלת גוש האירו עדיין מדשדשת בעיקר בשל יישום איטי של רפורמות כלכליות. "הסיכונים לגבי הצמיחה עדיין קיימים", לדבריו. הוא ציין עוד כי העלייה באינפלציה ובציפיות העתידיות לאינפלציה נובעות בעיקר מהעלייה במחירי הנפט ולא מעלייה בביקושים. 

בשווקים ציפו מדראגי לשמוע רמז או אמירה לגבי המועד שבו מתכנן הבנק להתחיל לנרמל את המדיניות המוניטארית ולסגת מתוכנית הרכישות, במסגרתה הבנק רוכש אג"ח בהיקף של כ-60 מיליארד אירו מדי חודש. עם זאת, דראגי דווקא אמר כי הבנק המרכזי עשוי להרחיב את התוכנית להקלה כמותית אם יהיה בכך צורך. 

דראגי אומנם הביע דאגה מהאמירות האחרונות של טראמפ לפיהן הדולר חזק מדי ויש להחלישו וציין כי קיים חשש למלחמת סחר עולמית, אולם בשווקים מעריכים כי האמירות ה"יוניות" שלו מאותתות לטראמפ כי הוא מוכן למלחמת מטבעות, אם הנשיא האמריקאי יחליט לפתוח באחת כזו.

בחודש שעבר, נזכיר, הבנק החליט להפחית את היקף הרכישות החודשי ב-20 מיליארד אירו החל מחודש מארס 2017 (מרמה של 80 מיליארד אירו) אך האריך את התוכנית עד דצמבר 2017. 

מחר דונלד טראמפ יושבע באופן רשמי כנשיא ה-45 של ארה"ב ויתחיל להיבחן על-פי מעשיו ולא על פי הציוצים שהוא מספק חדשות לבקרים בטוויטר. מאז נבחר טראמפ לנשיאות ב-8 בנובמבר 2016, השווקים נהנו מראלי מתמשך שהיה מבוסס ברובו על התוכניות הכלכליות עליהן הוא הצהיר במהלך קמפיין הבחירות.

כעת, רבים חוששים שמא הראלי קרוב לסיומו שכן טראמפ עלול לדחות את הרפורמות במערכת המיסוי והרגולציה ואת התוכנית להשקעת עתק בתשתיות. במקום זאת, לפי הערכות ולפי ההצהרות של טראמפ, הוא יתמקד בשינוי או ביטול ה"אובמהקר", רפורמת הבריאות שיזם הנשיא אובמה.

החברה הצרפתית Safran הציעה לרכוש את יצרנית מושבי המטוסים  Zodiac Aerospace תמורת כ-9 מיליארד דולר במזומן. בתגובה מניית זודיאק מזנקת ביותר מ-20%.

טושיבה קרסה

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר (ה') בבורסות אסיה על רקע מגמה דומה אמש בנעילת המסחר בוול סטריט. כעת מאותתים החוזים העתידיים על יציבות בניו-יורק.

 

 

ארץ התשואה העודפת: אופטימיות בכלכלת יפן לקראת 2017

מניות Toshiba  קרסו על רקע דיווח בעיתון ה-Nikkei כי החברה שוקלת לפצל את עסקי המוליכים למחצה ולמכור חלק מהם לחברה אמריקאית. טושיבה הגיבה לדיווח ואמרה כי הדברים "אינם מתבססים על הודעות מטעמה".

נינטנדו דיווחה היום כי היא מתכננת להשיק את משחק "סופר מריו" למכשירי אנדרואיד בחודש מארס, 3 חודשים לאחר השקת המשחק למכשירי אפל.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]