נעילה מעורבת בשוקי אירופה לאחר פרסום נתוני הצמיחה בסין

בסין דווח היום כי המשק המקומי צמח בקצב שנתי של 6.8% ברבעון הרביעי של 2016, מעל הצפי ■ המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים ניכרות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ו') ננעל במגמה מעורבת במדדי המניות, על רקע השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב. 

 

כלכלני מחלקת המחקר של בנק אגוד, בראשות אורלי אברהם, מתייחסים בסקירתם השבועית להשבעתו הרשמית היום של טראמפ לנשיא ה-45 של ארה"ב. "כעת, עם השבעתו לנשיא, טראמפ יתחיל להיבחן על-פי מעשיו ולא על פי ציוציו. מאז נבחר טראמפ לנשיאות ב-8 בנובמבר 2016 השווקים נהנו מראלי מתמשך שהיה מבוסס ברובו על התוכניות הכלכליות עליהן הוא הצהיר במהלך קמפיין הבחירות . כעת, השאלה הגדולה בשווקים היא האם טראמפ אכן יממש את הרפורמות שלו במערכת המיסוי והרגולציה ואת התוכנית להשקעות עתק בפרוייקטי תשתיות".

עוד מתייחסים באגוד לדבריה שלשום של נגידת הפד ג'נט ילן. "ילן ציינה כי כלכלת ארה"ב מתקרבת ליעדים של הפדרל ריזרב, מה שיאפשר להתחיל ולהוריד את רמות התמיכה הקיצוניות שמספק הבנק המרכזי לשווקים במשך כעשור. 'כרגע הרגל שלנו לוחצת על דוושת הגז, אבל אנחנו חייבים לסגת קצת' , אמרה ילן. כמו כן, ציינה ילן כי יעד הריבית של הפד לסוף שנת 2019 הוא ריבית של 3%".

באגוד מציינים כי "בבחינת ההסתברות להעלאת ריבית בארה"ב מנתוני השוק היום עולה כי השוק צופה לשנת 2017 בין העלאה אחת לשתיים - בהסתברות של כ-75% ביוני ובדצמבר 2017, אל מול 69% בסקירה הקודמת, כאשר התגברות האינפלציה בארה"ב ודברי ילן תרמו לעלייה בהסתברות".

"דונלד טראמפ הולך להיכשל בתפקידו כנשיא ארצות הברית", כך אמר אמש המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס במסגרת ריאיון עם בלומברג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. 

בהתייחסות לשווקים ממשיך סורוס להפגין פסימיות. "אי אפשר לדעת מה טראמפ יעשה כי הוא בעצמו אינו יודע כיצד לפעול ולהוציא את הרעיונות שלו לפועל. חוסר ודאות הוא האויב הגדול ביותר של השווקים ולכן אני לא אופטימי. השווקים צפויים לרדת בהמשך השנה", אמר בריאיון. 

 

בסין דווח היום כי המשק המקומי צמח בקצב שנתי של 6.8% ברבעון הרביעי של 2016, לעומת צפי כלכלנים לצמיחה של 6.7% בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בשנה כולה התרחב המשק הסיני ב-6.7%.

ההשקעות בנכסים קבועים בסין גדלו ב-8.1% ואילו המכירות הקמעונאיות צמחו ב-10.9% בשנה שחלפה.

כלכלני נשיונל בנק באוסטרליה ציינו היום כי "אם טראמפ יתרכז בהשקעות בתשתיות ובתוך הכלכלה האמריקאית הראלי בשוק עשוי להימשך אולם אם הוא יפתח בעימותים עם שותפות הסחר הגדולות של ארה"ב בשווקים עלולים להגיב בירידות חדות".

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור בכלכלה העולמית. במקביל, חלה עליה הדרגתית בסביבת האינפלציה במשקים מרכזיים. מגמות אלו, ככל שימשכו, יתמכו במעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות".

עוד אומרים בלאומי כי "במבט כולל, אנו ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. בטווח הארוך, שינויים מהותיים במדיניות הפיסקאלית בארה"ב עשויים להביא לשיפור ברווחיות הפירמות, ולצד זאת עלולים להיות מלווים בהתפתחות גורמי סיכון לכלכלה העולמית (קיטון בסחר העולמי, גידול נוסף בחוב הממשלתי, עלייה בסביבת האינפלציה, סיכוני מטבע ועוד). לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".

מניית פאנסוניק עלתה ב-1.5% לאחר שהחברה הכריזה על הרחבת שיתוף הפעולה עם טסלה.