באפט: "מסכים לחלוטין עם הבחירות של טראמפ לקבינט"

המיליארדר בן ה-86, שדיבר בניו-יורק בהקרנת בכורה של סרט תיעודי על חייו: "למנכ"ל - כמוני - צריכה להיות אפשרות לבחור אנשים שיעזרו לו לנהל"

וורן באפט / איור : גיל ג'יבלי
וורן באפט / איור : גיל ג'יבלי

המיליארדר וורן באפט אמר כי היא תומך "לחלוטין" בבחירותיו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ לקבינט שלו, לקראת אישורן של הבחירות הללו בסנאט. 

"אני מרגיש זאת ללא קשר לזהותו של הנשיא", אמר יו"ר ומנכ"ל ברקשר הת'אוויי בניו-יורק בסוף השבוע, בפרמיירה של סרט תעודה על חייו. "מנכ"ל - כמוני - צריך להיות מסוגל לבחור אנשים שיעזרו לו לנהל. אם הם נכשלים, זו אשמה שלו והוא צריך למצוא אנשים חדשים", אמר באפט. "אולי להחליף את חברי הקבינט או משהו כזה".

באפט, בן 86, תמך בהילארי קלינטון בבחירות לנשיאות, נשא עבורה נאומים באומהה, נברסקה, וארגן אירועי התרמה. באפט התעמת לעיתים קרובות עם טראמפ, והוכיח אותו על שלא חשף החזרי מס, כפי שעושים מועמדים לנשיאות מהמפלגות הגדולות כבר קרוב לארבעה עשורים. 

הבחירות של טראמפ לקבינט כוללות את המועמד לשר האוצר סטיבן מנוחין, לשעבר בנקאי בגולדמן זאקס גרופ; המנכ"ל לשעבר של אקסון מוביל, רקס טילרסון, כמזכיר המדינה; והגנרל בדימוס בחיל הנחתים, ג'יימס מאטיס, כמזכיר ההגנה.

מאז הבחירות השמיע באפט טון מפויס יותר כלפי טראמפ וקרא לאחדות. בראיון ל-CNN בנובמבר הוא אמר כי אנשים יכולים שלא להסכים לנשיא הנבחר, אולם בסופו של דבר הוא ראוי "לכבוד מצד כולם".