נעילה שלילית בבורסה בת"א: פלוריסטם קרסה 21.5%

רשמית: טראמפ נשיא ארה"ב; השאלה הגדולה היא מה יקרה כעת בשווקים הפיננסיים ■ פלוריסטם קרסה בוול סטריט בצל הנפקה במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') בירידות שערים קלות לאחר פתיחה מעורבת, על רקע עליות השערים שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט, לאחר השבעת טראמפ לנשיאות ארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בסיום בכ-700 מיליון שקל. 

 

דונלד טראמפ הוא, החל מלפני יומיים, באופן רשמי הנשיא ה-45 של ארה"ב. מי שעשה את מה שנחשב עד לפני כמה חודשים ספורים כבלתי ייאמן יתחיל להיבחן את פי מעשים - ולא על פי ציוצים.

כלכלני מחלקת המחקר של בנק אגוד התייחסו בסקירתם השבועית לעניין, וציינו כי "מאז נבחר טראמפ לנשיאות ב-8 בנובמבר 2016 השווקים נהנו מראלי מתמשך שהיה מבוסס ברובו על התוכניות הכלכליות עליהן הוא הצהיר במהלך קמפיין הבחירות . כעת, השאלה הגדולה בשווקים היא האם טראמפ אכן יממש את הרפורמות שלו במערכת המיסוי והרגולציה ואת התוכנית להשקעות עתק בפרויקטי תשתיות".

במניות האמריקאיות היתה ריצה מדהימה בחודשיים האחרונים, מאז הבחירות, והיא תימשך אפילו ברמות השיא הנוכחיות - לפחות עד מארס, שאחריו יהיה צריך לחפש מחסה. זהו המסר העיקרי של אסטרטג המניות האמריקאיות בגולדמן זאקס, דייויד קוסטין.

לפי קוסטין, האופטימיות לגבי רפורמות המס הצפויות בממשל טראמפ, צפויה להעלות את מדד 500 S&P ל-2,400 נקודות בסוף מארס 2017 - עלייה של 6% מהרמה הנוכחית של המדד ושל 12% מהיום שלפני הבחירות שהעלו לשלטון את דונלד טראמפ.

התיאבון לסיכון ירד? אלה הדרכים להשיג תשואה סבירה

 

פלוריסטם  קרסה ביום ו' בוול סטריט לאחר שביצעה הנפקה במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק, בין היתר בצל נסיגה של חברת Innovative Medical הסינית מהשקעת 30 מיליון דולר בפלוריסטם, ככל הנראה על רקע הגבלות של הממשל הסיני על השקעה בחברות זרות.

בין מניות מדד המעו"ף שחזרו עם פערי ארביטראז' בולטים נציין את אופקו  (1.4%-), טבע  (2%-), כיל  (1.9%), נייס  (1.3%) ופריגו  (2%-).

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]