שחקן מעו"ף: צפו לשבירה אלימה, גם בחינה של 1,400 על הפרק

בסטיית תקן הנוכחית, כל דיבור על מפולת הוא מיותר. אם וכאשר תהיה התקרבות ל-1,380, יהיה מקום לבחון את פני הדברים מחדש

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הערכנו כי למרות הרגיעה היחסית בשוק המקומי, הסבירות לתנועה אלימה הולכת וגדלה, גם אם במנותק לחלוטין מהנעשה בוול סטריט. עוד ציינו כי אם תישבר רמת 1,445 פקודות STOP רבות יופעלו סביב רמה זו ומשם כבר יכול להיווצר צוואר בקבוק, שיאלץ את מנהלי הקרנות למכור, ואף פירטנו התרחשות זו צפויה מיום ג' ואילך.

קשה לומר, אם כן, כי התנועה מטה במעוף הפתיעה מישהו מלבד מנתחים כאלה ואחרים שרוכבים על המגמה והעריכו בסביבות 1,470 כי דרכנו ל-1,500 סלולה. הישענותם על סביבת השיאים בניו יורק אינה מבוססת והיא יותר בגדר משאלת לב, מאחר והניתוק המקומי מבוסס על טבע  ופריגו . לא נכביר שוב במלים על שתי ענקיות הפארמה, רק נזכיר כי התחתית עודנה רחוקה. בד בבד, כשמדד הבנקים מצוי בשיא כל הזמנים, מאיפה תגיע התמיכה למעו"ף? כל מניה אחרת מלבד השביעייה המצוינת פשוט קטנה מבכדי לתמוך ותהא עלייתה חדה ככל שתהא.

הבעיה של המעוף בשבוע הקרוב אינה עליות או ירידות בוול סטריט, כי אם עלייה מתבקשת בסטייה. המדד מצוי בין הפטיש לסדן: לוחצת מכאן העלייה בסטייה, שתוביל סוחרים רבים שקידמו פוזיציות PUT להתכסות במהירות ולהוות משקולת על התקדמות אפשרית. לוחץ משם הציבור, שנכנס לראלי שלאחר הבחירות בארה"ב. ראלי זה כמובן לא עשה עלייה לישראל והציבור, כדרכו, גילה שוב אפס סבלנות והחל למכור סחורה. במצב דברים זה אנו מקבלים מעגל קסמים שאינו יכול להישבר, לפחות עד בוקר הפקיעה.

שוחרי הלונג צריכים לקוות לתמיכה דואלית חזקה. גם בבחינת הנעשה בניו יורק אנו רואים כי אוויר הפסגות הולך והופך דליל: קטליזטורים מעלה - איין. כמובן, גם נאום הפרווה של הנשיא דולנד טראמפ לא הוסיף ולא גרע מבחינה כלכלית. ואם זה המצב, שואל עצמו המשקיע האמריקני הממוצע, על מה ולמה טיפסנו 10% בחודשיים? 

מבחינת שחקני המעוף, שהעריכו כל העת ירידה לסביבות 1,430-40, מדובר בבשורה חיובית ביותר. ללא צורך בשימוש בנכס בסיס מתקבלת התנועה המתבקשת. לא נביאים ולא קוראים בקפה אנו, אלא בסה"כ משקיעים הרואים כיצד רצועת 1,380-1,470 נשמרת.

בשבירת 1,400 מיד עולים הקולות המפוחדים שזועקים מפולת. ב-1,470 כולם רואים חציית 1,500 וסגירת פערים מול ניו יורק, אלא שבפועל דבר לא השתנה בשנה החולפת וגם כעת אין סיבה לשינוי.

הפתעה בזירה הפוליטית תטרוף הקלפים, אך מאחר שהחלטה על חקירה פלילית (או לא) נגד רה"מ נתניהו לא תתקבל בחודשיים הקרובים, אין סיבה של ממש לתמחר סיכון זה מעבר לנטייה קלה מטה. בהתאם לכך, בסטיית תקן הנוכחית, כל דיבור על מפולת הוא מיותר. אם וכאשר תהיה התקרבות ל-1,380, יהיה מקום לבחון את פני הדברים מחדש.

אנו מעריכים תנועה אלימה השבוע ושבירת 1,410, או פריצת 1,430. הסבירות לתרחיש הראשון הינה גבוהה יותר וגם בחינה של 1,400 עומדת על הפרק, אך היתרון באופציות הינו כי לעתים לא צריך לדעת כיוון אלא די לדעת מהו פוטנציאל התנועה.

במצב בו אנו מעריכים במהלך השבוע תנועה של 10 נקודות ויותר לכיוון, ניתן לבצע רכישה של אוכף ברחוק על חשבון הגנות בשני סטרייקים לכיוון בקצר. הרכישה מבטיחה הן הגנה קרובה וראויה והן עלות אפסית בהתחשב בשבוע הפקיעה, בטח ובטח ביחס לפוטנציאל התנועה שיוביל לסגירה מהירה. עוד נציין כי למרות שעל פניו גם עלייה תעשה העבודה ותניב רווח נאה, העדיפות הינה לירידה חדה מאחר ואז לא רק שהתנועה עצמה (דלתא) תניב הרווח, כי אם גם העלייה בסטייה.

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.