DBSI מתחילה לממש רווחים בראדא: מכרה מניות ב-1.5 מיליון ד'

בעקבות המימוש ירדה חברת ההשקעות של יוסי בן שלום וברק דותן להחזקה של46.5% בראדא ■ המכירה התבצעה לקרן ספרה

יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן מתחילה לממש רווח במניות ראדא , שאותן רכשה לפני פחות משנה. ראדא, שמניותיה נסחרות בנאסד"ק, הודיעה היום (א') כי במהלך סוף השבוע רכשה קרן ספרה מידי בעלת השליטה DBSI מניות ראדא ב-1.5 מיליון דולר לפי מחיר של 1.19 דולר למניה. בעקבות העסקה תחזיק DBSI ב-46.5%, וספרה ב-5.8% ממניות החברה.

DBSI נכנסה להשקעה בראדא בחודש אפריל אשתקד, בהשקעה ראשונית של 4 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה צנחה ב-85% בשנה ושוויה הגיע לשפל של 6 מיליון דולר בלבד (לעומת 26 מיליון דולר כיום). מאז התאוששה המניה, וזינקה במאות אחוזים. בשבוע שעבר דיווחה ראדא, העוסקת בתחום הביטחוני ומתמחה בפיתוח מערכות רדארים, כי קיבלה במחצית הראשונה של ינואר הזמנות למערכות אוויוניקה בהיקף של כ-1.3 מיליון דולר. ההזמנות התקבלו מחיל האוויר הישראלי והתעשייה האווירית.

בנובמבר ביצעה ראדא גיוס של 2 מיליון דולר במסגרת הקצאה פרטית לקבוצת הפניקס במחיר של 1.05 דולרים למניה. נוסף על כך, השקיעה בעלת השליטה DBSI מיליון דולר נוספים בחברה באמצעות מימוש אופציות שהיו בידיה. מאז רשמה המניה עלייה של קרוב ל-20%, וסגרה ביום שישי במחיר של 1.24 דולר למניה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה ראדא הפסד נקי של כ-4.4 מיליון דולר, בדומה להפסד בתקופה המקבילה ב-2015. הכנסות החברה בתקופה זו הצטמקו ב-18% והסתכמו בכ-9 מיליון דולר.

במקביל לגיוס ההון בנובמבר הודיעה ראדא על חילופי תפקידים בצמרת החברה. דב סלע, סמנכ"ל הפיתוח העסקי, החליף את צביקה אלון כמנכ"ל. סלע הצטרף לראדא בינואר 2003 ושימש כסמנכ"ל התפעול מאז 2003 ועד יולי 2007, אז מונה לסמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה.