מחנה ההובלה "טירה" מתפנה לטובת הקמת כ-4,000 דירות

"מחנה טירה" שימש את גדוד אבירי הצפון של מרכז ההובלה בצה"ל והיה אמון על שיירות האספקה לכוחות הצבא

משרד הביטחון הודיע היום (ב') כי השלים את השלב הראשון בפינוי המתחם ששימש בעשרות השנים האחרונות את מרכז ההובלה של צה"ל, בכניסה לטירת הכרמל. מדובר בשטח של יותר מ-230 דונם ועליו עתידה להיבנות שכונה חדשה של כ-4,000 דיור.

"מחנה טירה" שימש את גדוד אבירי הצפון של מרכז ההובלה בצה"ל והיה אמון על שיירות האספקה לכוחות הצבא בימי שגרה ובתקופות של לחימה ומתיחות ביטחונית. את מלאכת הפינוי של המחנה הוביל אגף המבצעים והנכסים שבמשרד הביטחון (אמו"ן) והיא כללה הריסה של עשרות מבנים ותשתיות בשטח של כ-10,000 מ"ר בנויים ועוד 45,000 מ"ר בשטחי פיתוח. במשרד הביטחון אמרו היום (ב') כי החזרת השטח לרשות מקרקעי ישראל בלי מבנים נעשתה כדי לאפשר מידית את תחילת עבודות הפיתוח להקמת השכונה החדשה המתוכננת להיבנות במקום. השלב השני של פינוי המחנה צפוי ל-2021.

פינויו נעשה במסגרת התוכנית לפינוי מחנות המכונה "שוה"ם 3". תוכנית זו, המשותפת לצה"ל, למשרד הביטחון ולרשות מקרקעי ישראל, גובשה במטרה לאפשר פינוי של קרקעות במרכזים עירוניים. במסגרת תכנית "שוה"ם 3" יפונו בשנים הקרובות קרקעות רבות שמוחזקות כיום בידי צה"ל ומערכת הביטחון ויאפשרו לבנייה של יותר מ-60 אלף יחידות דיור.