נעילה חיובית בבורסה; מניית ארנה גרופ זינקה בחדות

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות, יציבות בבורסות אירופה ■ בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית על כנה ■ איי.סי פאואר תנסה לגייס 350 מיליון ד' בניו יורק

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות, בצל חוסר הוודאות לגבי המדיניות בה ינקוט נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, בעוד המסחר בוול סטריט נפתח בעליות. בורסות אירופה נסחרות ביציבות.

 

טראמפ בלבל את השווקים אתמול עם מספר הצהרות סותרות ומהדהדות. הוא נפגש עם שורה של ראשי חברות אמריקאיות והצהיר כי בכוונתו להפחית את המסים ולצמצם עד 75% מהרגולציה שמקשה עליהן לפעול וזאת במטרה להגדיל את כושר התחרות. הדולר, שנחלש אתמול מול סל המטבעות הגיב בחיוב, וכך גם שוקי המניות, הגיבו בחיוב להצהרות, אך חוסר הוודאות גבר והמגמה התהפכה כאשר הנשיא האמריקאי המשיך עם הצהרות נוספות.

במקביל, טראמפ החליט אתמול לממש את אחת מהבטחת הבחירות שלו ולפרוש מהסכם הסחר הטראנס-פסיפי (TPP) עליו חתומות 12 מדינות, ביניהן יפן, אוסטרליה וקנדה. נציין כי הגבלת הסחר החופשי עלולה לפגוע בתאגידים האמריקאיים יותר מ"הגזר" שהציע להן טראמפ בדמות הפחתת המסים והרגולציה.  

בנוסף, טראמפ חתם על צו המורה על הקפאה בהעסקת עובדים חדשים בשירות הפדרלי וכן על דירקטיבה האוסרת על ארגונים לא ממשלתיים בארה"ב המקבלים מימון פדרלי לבצע הפלות בחו"ל. הוא אף חזר והצהיר כי ישקול לבטל את הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA) עליו חתומות מלבד ארה"ב גם מקסיקו וקנדה.

בזירה המקומית, בנק ישראל החליט אתמול להותיר את ריבית פברואר על כנה ברמת שפל של 0.1%. בנימוקי ההחלטה ציינו בבנק את האינפלציה השלילית בשנת 2016 ואת ההתחזקות הקלה של השקל בחודש האחרון.

גפני: "להפחית את המס על רווחי הון, הבורסה היא לא לעשירים מופלגים"

דוח היציבות החצי-שנתי של בנק ישראל: "עלייה בריבית תגדיל הסיכון לחדלות פירעון של נוטלי משכנתאות" 

מניית ארנה גרופ  נסקה במסחר ונעלה את היום בעלייה חדה.

חברת איי.סי פאואר, החברה בת של קנון , הודיעה כי תצא להנפקה בניו-יורק ותנסה לגייס כ-350 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר. 

מניות נוספות שבלטו במסחר הן גזית גלוב , כיל   ומנקיינד .