נעילה מעורבת באירופה על רקע החלטה דרמטית בבריטניה

טראמפ הצהיר אתמול כי ארה"ב תיסוג מהסכם הסחר הטראנס-אטלנטי ■ הדולר מתאושש לאחר שנחלש אתמול בחדות ■ ביהמ"ש העליון בבריטניה הכריע: הממשלה תהיה חייבת את אישור הפרלמנט בהתנעת הברקזיט ■ עלייה של 50% ברווח התפעולי של סמסונג

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, על רקע החלטה דרמטית של בית המשפט העליון בבריטניה בנוגע לברקזיט. 

 

אתמול טראמפ מימש את אחת מהבטחות הבחירות שלו והחליט לסגת מהשיחות לגיבוש הסכם סחר טראנס-אטלנטי (TPP) שכולל 12 מדינות ביניהן קנדה, יפן ואוסטרליה. במקביל, הנשיא האמריקאי נפגש אתמול עם שורה של ראשי חברות אמריקאיות והודיע להם כי בכוונתו להפחית את הרגולציה בהיקף של 75% ולקצץ את המסים, כפי שהתחייב בקמפיין הבחירות. זאת במטרה להגביר את כושר התחרות של החברות ולהגדיל את התעסוקה.

"המשקיעים עצבנים בגלל מדיניות הפרוטקציוניזם של טראמפ ומקווים כעת שהוא יצליח להפחית את המסים, צעד שיתרום לרווחי החברות", מציין נאם אסלאם, אנליסט בכיר בחברת ThinkMarkets.

 

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום הקריאות הראשוניות של מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים ברחבי גוש האירו. בגרמניה המדד טיפס בינואר לרמה של 56.6 נקודות, לעומת 56.5 נקודות בדצמבר. בצרפת המדד טיפס ב-0.7 נקודות ל-53.9 נקודות. מאוחר יותר תתפרסם קריאת המדד הכללית של כל גוש האירו.

מכה לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי: בית המשפט העליון במדינה דחה היום  את הערעור שהגישה הממשלה וקבע כי היא חייבת את אישור הפרלמנט להתנעת הליך הברקזיט, קרי, להפעלת סעיף 50 באמנת ליסבון שמאפשר לפתוח בהליך פרישה מהאיחוד האירופי. הליש"ט מתחזק לאחר ההחלטה ונסחר סביב 1.25 דולרים.

מניות חברת הטלקום הבריטית BT  נפלו בחדות לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסות הרבעוניות. החברה אף חתכה את התחזיות ל-2017 ו-2018, זאת בשל חשד לזיוף נתונים חשבונאיים בחטיבה האיטלקית שלה.

חברת הלואו-קוסט איזי-ג'ט הורידה את תחזית הרווח ל-2017 בשל הנפילה החדה של הליש"ט. היא צופה כעת רווח של 105 מיליון ליש"ט.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע נעילה שלילית בוול סטריט וחוסר הוודאות בשווקים בכל הנוגע למדיניות הכלכלית של טראמפ.

 

הדולר הגיב להצהרות של טראמפ בירידות והיום מדד הדולר מתאושש קלות ונסחר מתחת ל-100 נקודות, שפל שלא נראה מאז נובמבר אשתקד.

סמסונג אלקטרוניקס  דיווחה אתמול על תוצאותיה ורשמה זינוק של 50% ברווח התפעולי לרמה של 7.9 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות המוקדמות שלה. העלייה ברווח התפעולי נובעת משיפור בפעילות השבבים שלה. ההכנסות של ענקית האלקטרוניקה נותרו יציבות סביב 53.3 טריליון וון.