שובו של הנוקיה: הסמארטפון שמכר 100 אלף מכשירים בדקה

הקאמבק שמתכננת יצרנית הסלולר הפינית נוקיה מתקדם יפה - הדגם הראשון שהשיקה החברה בסין עולה 245 דולר בלבד, וכמיליון בני אדם כבר נרשמו לקבלת עדכונים לגבי חידוש המלאי

הקאמבק המתוקשר של נוקיה, הענקית הפינית ששלטה בשוק הסלולר בתחילת שנות ה-2000, מראה בינתיים סימנים חיוביים. מכשיר נוקיה 6, הראשון שהוכרז במסגרת שיתוף הפעולה של נוקיה עם היצרנית הסינית HMD, מסתמן כלהיט ענק, ויותר מ-100 אלף מכשירים הוזמנו בתוך פחות מדקה כשהחלה מכירתו ברשת.

נוקיה 6 הוא מכשיר ביניים המצויד במפרט צנוע יחסית: מסך בגודל 5.5 אינץ', מעבד סנאפדרגון 430 של קוואלקום ו-4 גיגה זיכרון RAM. הוא מבוסס על הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה אנדרואיד 7 נוט, ומחירו עומד על 245 דולר. לפי השמועות, מתכוונת החברה להכריז בהמשך על דגם יקר ומתקדם יותר בשם P1 שיהיה מכשיר הדגל שלה לשנה הנוכחית, עם מעבד סנאפדרגון 835 ומצלמה איכותית במיוחד.

נכון לעכשיו, ההשקות הללו מתמקדות בשוק האסייתי, אם כי ייתכן בהחלט שההצלחה תוביל לשיווק המכשיר גם במדינות המערב. המבחן האמיתי יהיה, כמובן, כיצד תצליח נוקיה להתמודד מול הדגמים החשובים של השנה, כדוגמת סמסונג גלקסי S8, LG G6 ואייפון 8, במקביל להצלחה המתגברת של היצרניות הסיניות.