הגשמה גייסה בתוך שעה 32 מ' ש' לפרויקט נדל"ן יזמי בלונדון

קרן ההשקעות שמובילים חנן שמש ואבי כץ צופה כי הפרויקט שתבנה בשכונת קילבורן יניב תשואה של 19% לשנה לפני מס ■ המשתתפים בגיוס הציבורי של הגשמה - משקיעים פרטיים בלבד

אבי כץ (מימין) וחנן שמש / צילומים: איל יצהר ותמר מצפי
אבי כץ (מימין) וחנן שמש / צילומים: איל יצהר ותמר מצפי

קרן הגשמה דיווחה היום (ג') על השלמת גיוס הון בהיקף של כ-32 מיליון שקל (7 מיליון ליש"ט) לטובת פרויקט קילבורן בלונדון. המכרז להנפקת יחידות השתתפות בלתי סחירות נפתח ביום ראשון בבוקר ובתוך פחות משעה הצליחה הקרן לגייס את הסכום כולו ממשקיעים פרטיים, ללא גופים מוסדיים.

כספי ההנפקה צפויים לשמש למימון הון עצמי לפרויקט נדל"ן יזמי בלונדון, שיוקם בהשקעה כוללת של כ-170 מיליון שקל. בהנפקת הפרויקט הראשונה של הגשמה לציבור, על פי תשקיף בפיקוח רשות ני"ע, יכלו להשתתף רק בעלי הון גבוה יחסית שרכשו יחידות ההשתתפות בהשקעה של 20 אלף ליש"ט (93 אלף שקל) לפחות. בקרן מתכוונים להוציא לפועל הנפקות נוספות לטובת פרויקטים יעודיים במתכונת דומה בהמשך השנה.

ליזמי קרן הגשמה, בראשות היו"ר והמנכ"ל חנן שמש ויזם רשת קופיקס אבי כץ, מובטחת הכנסה שלי יותר מ-4 מיליון שקל בין שהפרויקט יצליח ובין שלא. הם יזכו לתשלום מראש של דמי ניהול והוצאות עסקה בשיעור של 7% מהיקף ההנפקה (כ-2.2 מיליון שקל) ובנוסף יהיו זכאים ל-20% מרווחי הפרויקט, אם יהיו כאלה. בנוסף, גובים בעלי הקרן, באמצעות חברה בריטית שבבעלותם, דמי ייזום בהיקף של יותר מ-2 מיליון שקל אשר ישלומו להם מכספי הפרויקט.

הפרויקט המדובר הוא הריסת מבנה קיים והקמת בניין מגורים בן 60 דירות ושלוש יחידות מסחר במקומו בשכונת קילבורן שבלונדון. יזם הפרויקט הוא פול גודפרי (מחברת Zen Developments), הפועל זה זמן בשיתוף פעולה עם הגשמה בשלושה פרויקטים נוספים בלונדון.

ההון העצמי לפרויקט, בסכום של 44 מיליון שקל, יגויס ממשקיעי הגשמה (כאמור כ-32 מיליון שקל), וממשקיעי קוגרס (COGRESS), חברה אחות של הגשמה הפועלת ומפוקחת בלונדון (8 מיליון שקל). זאת, בנוסף על הון עצמי של היזם בהיקף של 4 מיליון שקל.

בהגשמה מעריכים כי הפרויקט צפוי להימשך כ-27 חודשים, וההכנסות ממנו מוערכות בכ-210 מיליון שקל. בהגשמה מעריכים כי אם לא יצוצו אירועים בלתי צפויים כמו פיחות חד נוסף בשער הליש"ט, צפוי לפרויקט רווח של 43 מיליון שקל לפני מס. התשואה הצפויה למשקיעי הגשמה מהפרויקט מוערכת ע"י יזמי הקרן ב-19% לשנה נטו, לפני מס ולאחר ניכוי דמי ניהול והוצאות עסקה. הגשמה מתכוונת לעדכן את המשקיעים בפרויקט מדי רבעון או בתדירות גבוהה יותר לגבי התקדמות הבנייה והמכירות בפרויקט.

את קרן הגשמה ייסדו בשנת 2009 אבי כץ וגיל אונגר (ששימש בעבר כמנכ"ל רבוע כחול וכיו"ר רשת ניופארם). כיום מחזיק כץ 30% מהקרן ואילו חנן שמש מחזיק 18.3% מהמניות. הקרן הוקמה כניסיון לחבר בין יזמים קטנים הזקוקים למימון לבין המשקיע הקטן שאינו בעל הון עצמי משמעותי, אך מחפש השקעה בניסיון לייצר תשואה נאה על הכסף שלו.

כיום, כשמונה שנים לאחר הקמתה, לקרן יש לטענתה יותר מ-25 אלף משקיעים רשומים, המקבלים עדכונים שוטפים על השקעות שבוצעו כבר או על פרויקטים פוטנציאליים להשקעה שעל הפרק. היקף ההשקעה המינימלי באמצעות הגשמה עמד עד היום על 100 אלף שקל. הקרן מדווחת לבורסה כי היא גייסה עד היום למעלה מ-2 מיליארד שקל, וביצעה 250 השקעות, רובן ככולן בנדל"ן בארץ ובחו"ל, בהיקף כולל של 10.5 מיליארד שקל. בהגשמה מועסקים כיום כ-100 עובדים, מתוכם 70 בארץ ו-30 בסניף בלונדון, והיא משקיעה כאמור בעיקר בתחום הנדל"ן בארה"ב, בלונדון, בישראל, בגרמניה ובקנדה.