אפקון תקים מגדל משרדים בבני-ברק בכ-170 מיליון שקל

הצפי לתקופת הביצוע: 33 חודשים ממועד תחילת העבודות ■ אשתקד נחשף ב"גלובס" כי החברה תקים עבור אינטל מבנה משרדים ומעבדות בעסקה בהיקף כחצי מיליארד שקל

ישראל רייף / צילום: אסף לב
ישראל רייף / צילום: אסף לב

חברת אפקון  שבשליטת משפחת שמלצר תקים, באמצעות חברה בת, מגדל משרדים בבני-ברק - על כך דיווחה החברה היום (ג') לבורסה. היקף עבודות ההקמה צפוי להסתכם בכ-170 מיליון שקל. באפקון מציינים כי תקופת הביצוע של הפרויקט צפויה לעמוד על 33 חודשים ממועד אישור צו להתחלת עבודה, שצפוי להערכת החברה להתקבל בשבועות הקרובים.

פעילותה של אפקון מתחלקת ל-4 מגזרים עיקריים: ליווי והקמת פרויקטים למבנים ותשתיות; פתרונות בקרה ואוטומציה; שיווק והפצה של ציוד ורכיבים בתחומי החשמל והבקרה (פעילות סחר); ופיתוח ושיווק מערכות תקשורת לעסקים.

נוסף על כך, אפקון מחזיקה בפעילות בתחום האנרגיה הירוקה. מנכ"ל אפקון הוא ג'רי שנירר והיו"ר הוא ישראל רייף.

מניית אפקון הגיבה להודעה בעלייה, השלימה התקדמות של קרוב ל-40% בשנה האחרונה (ומאות אחוזים ב-3 השנים האחרונות). שווי החברה בבורסה עומד על 630 מיליון שקל. אפקון דיווחה בתשעת החודשים הראשונים של 2016 על עלייה של 6.2% בהכנסות לכ-1.02 מיליארד שקל, עלייה של 3% ברווח הגולמי ל-158 מיליון שקל וירידה של 18% ברווח הנקי שהסתכם בכ-35 מיליון שקל.

משרדים לאינטל

בסיכום 2015 הציגה אפקון זינוק של 45% ברווחיה שהגיעו ל-62 מיליון שקל, זינוק שנבע בעיקר מכניסתה של קרן טנא להשקעה בחברה הבת של אפקון, תיבא (T.I.B.A), העוסקת במערכות בקרת חניה, בעסקה שהניבה לה רווח הון של כ-31 מיליון שקל לפני מס.

אשתקד נחשף ב"גלובס" כי אפקון תקים עבור יצרנית המעבדים והשבבים אינטל מבנה משרדים ומעבדות גדול בפתח תקווה, בעסקה שהיקפה הכולל מתקרב לחצי מיליארד שקל. מדובר בעסקה הגדולה בתולדותיה, שהיקפה הכספי עומד על 440 מיליון שקל בתוספת מע"מ. העסקה כוללת מכירת שני מגרשים בשטח של 17 דונם, וביצוע תכנון והקמת מבנה גדול עליהם.