האפליקציה הזו הפכה ללהיט - אך אז התגלה הסוד מאחוריה

אפליקציית מייטו הסינית (Meitu), שצברה פופולריות בשבוע האחרון, עוזרת לשפץ את תמונות הסלפי שלכם, אך לפי דיווחים ברחבי העולם היא לא מסתפקת רק בזה - אלא עוקבת אחרינו באופן חריג לעומת אפליקציות אחרות וצוברת מידע אישי עליכם

שם: אפליקציית מייטו לשינוי תמונת סלפי/ צילום: מצוך האתר מייטו
שם: אפליקציית מייטו לשינוי תמונת סלפי/ צילום: מצוך האתר מייטו

צילום הסלפי הפך לתופעה שאפשר לאהוב אותה ואפשר גם לא אבל האם ידעתם שבזמן שאתם מתענגים על הצילום העצמי יש מי שמנצל את המצב כדי לעקוב אחריכם? אפליקציית מייטו הסינית (Meitu) לדוגמא, שצוברת פופלריות בימים האחרונים, עוזרת לנו להיראות יפים יותר עד כדי כך שנהפוך לדמויות אנימה. אך לפי דיווחים ברחי העולם היא לא מסתפקת בזה ועוקבת אחרינו.

חוקרי אבטחה שניתחו את האפליקה ואת ההרשאות שהיא מבקשת גילו שהיא דורשת גישה לפרטים שאותם היא לא באמת צריכה כמו מיקום ומספר טלפון יכולת להפעיל את עצמה עם אתחול הסמארטפון, להוציא שיחות, לדעת מי ספקית הסלולר, לזהות טלפון ספציפי לפי מספר סידורי ולדעת האם הטלפון שלכם פרוץ.

ולמה צריכים את כל המידע הזה עלינו? ...פרסומות. ככל שיש עליכם יותר מידע, כך אפשר להתאים לכם פרסומות טוב יותר ואפשר גם לראות על מה הקלקתם כדי לדעת מה עבד ומה לא.

חוקרי אבטחה שונים טוענים שאין בהכרח הבדל משמעותי בין מייטו לבין אפליקציות אחרות והרבה יותר מוכרות שמבוססות על פרסומות.

אז נכון אתם לא בסכנה מידית של גישה לכל החיים שלכם או פלישה לנייד על ידי חברה סינית, לפחות לפי המידע שיש כרגע. אבל מצד שני, אם הפרטיות שלכם חשובה לכם, עדיף להוריד אפליקציות פחות פולשניות.

אגב, לפחות בכל הנוגע למייטו, החברה הסבירה כי הפולשנות הזאת למי שהוריד את האפליקציות, נובעת מצנזורת האינטרנט בסין. "שירותים שניתנים על ידי חנויות אפליקציות [גוגל ואפל] חסומים בסין. בשביל לעקוף את זה, מייטו משלבת מערכות ניתוח מידע חיצוניות כדי לוודא שהמידע עקבי ונכון".