מכירת תחנת הכוח של דלק באשקלון על סף פיצוץ

המגעים עלו על שרטון ככל הנראה בעקבות הוראות רשות החשמל, שהפחיתה תעריפים, ולפיכך מבקשים כלל ביטוח ושותפיה להפחית את התמורה בעסקה

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

המו"מ על מכירת תחנת הכוח IPP באשקלון, לקבוצת משקיעים בהובלת כלל ביטוח, נמצא על סף פיצוץ - כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה עלו המגעים על שרטון בעקבות הוראות רשות החשמל, שהפחיתה תעריפים, ולפיכך כלל ביטוח ושותפיה לעסקה שהיא מובילה מעוניינים בהפחתת התמורה שתשולם לדלק תשתיות עבור תחנת הכוח.

באוגוסט 2016 נחתם הסכם שלפיו קבוצה בראשות כלל ביטוח, שאת השקעותיה מנהלת ענת לוין, תרכוש את תחנת הכוח הפרטית של קבוצת דלק באשקלון בכ-200 מיליון שקל. מדובר בתחנה בהיקף 87 מגה-ואט, המיועדת לצורכי מתקן התפלה באשקלון. מלבד כלל ביטוח (50%) כוללת קבוצת הרוכשים גם את לאומי פרטנרס (20%), איילון (20%) ורפק (10%).

אספקה עד 2027

התחנה באשקלון החלה לפעול בחודש ינואר 2008, ותקופת אספקת החשמל למתקן ההתפלה נקבעה ל-22.5 שנים (מסתיימת בחודש יוני 2027). לתחנת הכוח רישיונות קבועים לייצור ואספקת חשמל. מדוחות דלק ל-2015 עלה, כי "סך הכנסותיה של דלק אשקלון בשנים 2014 ו-2015 עמד על כ-227 וכ-198 מיליון שקל, בהתאמה".

במסגרת ההודעה על חתימת ההסכם אשתקד, פורט כי הוא יכלול בין היתר התחייבות של הרוכשים לשחרר או לשפות את דלק מערבויות ומהתחייבויות שהועמדו בקשר עם פעילותה של תחנת הכוח. כמו כן "נקבעו בהסכם הסדרים לתשלום תמורה נוספת, בכפוף להשלמת הליכים שונים מול צדדים שלישיים שאין ודאות בהשלמתם". המועד האחרון להשלמת העסקה - שאותו ניתן יהיה לדחות בהסכמת שני הצדדים - נקבע ל-25 בפברואר 2017.