טכנולוגיה ישראלית חדשה עוזרת בפתרון בעיות חניה

חברת סטארט-אפ ישראלית בשם NovaSens מפתחת חיישנים לעיר חכמה בשם Sensor IQ, שגולת הכותרת שלהם הוא חיישן מיוחד שמיועד לוויסות תפוסה של מקומות חניה במרכזי ערים, המספק גם חיווי על חניות פנויות בכל רגע נתון

רעיון העיר החכמה הוא אחד התחומים החמים שתופסים תאוצה בשנים האחרונות. ערים גדולות בעולם כגון ברצלונה, אמסטרדם וסינגפור כבר החלו מרשתות את רחובותיהן בסנסורים שמנתרים ומנתחים כל דבר שקורה.

על פי מחקר של Research and Market מ-2016, שוק הערים החכמות צפוי לגדול מ-312 מיליארד דולר ב-2015 ל-758 מיליארד דולר בשנת 2020, זהו קצב גידול שנתי ממוצע של כ-19%

חברת הסטארט-אפ ישראלית בשם NovaSens שהוקמה בסוף 2016 מפתחת חיישנים לעיר חכמה בשם Sensor IQ , שגולת הכותרת שלהם הוא חיישן שמיועד לוויסות תפוסה של מקומות חניה. החיישן מאפשר לעיריות ורשויות מקומיות לקבל חיווי המציין מקומות חניה פנויים או תפוסים בכל נקודת זמן בתוך שטחן המוניציפאלי.

על פי החברה ניתן היה לספק את הפתרונות העיר החכמה באופן שהיה תפור לצורכי כל עירייה או רשות מקומית, והתושבים יוכלו לשלוט ולנתר אחר הסנסורים בעזרת אפליקציה ייעודית שיתקינו על הסמארטפון שלהם.

בקו מוצרי ה-Sensor IQ של החברה נמצאים בפיתוח חיישנים נוספים בתחום פינוי מכלי האשפה וניטור רעש. בנוסף בכוונת החברה לגייס בשנה הקרובה כמיליון דולר במטרה להאיץ את פיתוח קו החיישנים משולבי פתרונות אבטחת סייבר ובנוסף להציע פתרונות נוספים מבוססי חיישנים לבקרת פעילויות מוניציפאליות שוטפות נוספות כגון: הצפות מים וביוב, ניטור זיהום אוויר, ובקרת תאורת ברחוב.