סגירה בת"א: טבע עלתה בכ-3%, חברה לישראל ירדה בכ-3%

אופציות המעו"ף לחודש ינואר פקעו בפתיחה ■ הדאו ג'ונס ננעל אמש, לראשונה בהיסטוריה, מעל רף ה-20 אלף נקודות ■ כיל והחברה לישראל נותרו במוקד

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ה') במגמה חיובית על רקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט והפתיחה החיובית היום. אמש, מדד דאו ג'ונס ננעל, לראשונה בהיסטוריה, מעל הרף הפסיכולוגי של 20 אלף נקודות. אופציות המעו"ף לחודש ינואר פקעו בפתיחה, בשער קובע של 1,426.68 נקודות. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות, בעוד מדד הדאו שומר על יציבות, מעל רף ה-20 אלף נקודות.

 

הסוחרים בוול סטריט אוהבים בינתיים את הנשיא הטרי טראמפ, אשר נכנס בסערה לבית הלבן והספיק כבר לחתום על מספר צווים משמעותיים, כלכליים ולא כלכליים. בשוק ממשיכים לנסות ולהעריך לאן מועדות פניה של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, שאלה שתשפיע כמובן על השווקים הפיננסיים ברחבי העולם. 

המשקיעים אוהבים את ההחלטות של טראמפ, כשנראה שבשלב הראשון יחזיר את ארה"ב לפסים של צמיחה בשיעורים גבוהים יותר אך לאורך זמן מדובר בהקצאה לא יעילה של משאבים מה שיעיב על הכלכלה הטווח הארוך יותר.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מציין כי "שוקי העולם ממשיכים במגמה חיובית. עם זאת, המשקיעים יצטרכו לתת את דעתם על מדיניות הסחר של טראמפ. נראה שבמידה וימשיך לנקוט במדיניות הבדלנית, הדבר עלול להיות בעל השלכות שליליות על היקף הסחר העולמי".

"ת"א 100 הוא השתקפות של מצב הבורסה - ומצבה לא טוב"

כיל  והחברה לישראל  הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שעלו באופן ניכר בתקופה האחרונה, על רקע עליות חדות במניות הדשנים בעולם ושלל המלצות אנליסטים.

קנון  המשיכה לרכז עניין לאחר שנסחרה אתמול בתנודתיות על רקע הודעת בנק לאומי על מכירת 2.5 מיליון מניות של החברה לחברת אנסוניה הולדינג, בבעלותו של עידן עופר, תמורת 45 שקל למניה או סך כולל של 112.5 מיליון שקל. 

נובה  דיווחה היום לבורסה כי הודות להזמנות נוספות שהתקבלו ברבעון הרביעי אשתקד, היא צופה כעת הכנסות של כ-50 מיליון דולר ברבעון האחרון אשתקד, טוב מהתחזיות המוקדמות להכנסות של 42-46 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]