בראק אן.וי גייסה 200 מיליון שקל בהנפקת מניות למוסדיים

חברת הנדל"ן תכננה לגייס 150 מיליון שקל במכרז המוסדי, אבל ביקושי יתר גבוהים, הביאו להגדלת היקף ההנפקה של כ-10% ממניות החברה

פרויקט של בראק אן וי בגרמניה / צילום: מתוך אתר החברה
פרויקט של בראק אן וי בגרמניה / צילום: מתוך אתר החברה

חברת הנדל"ן בראק אן.וי   מעשירה את קופת המזומנים שלה. החברה דיווחה היום (ה') כי השלימה בהצלחה את השלב המוסדי בגיוס הון באמצעות הנפקת מניות, בו נרשמו ביקושי יתר גבוהים של כ-330 מיליון שקל, פי 2.7 מסכום הגיוס המתוכנן (החברה תכננה לגייס 150 מיליון שקל).

על רקע הביקושים הגבוהים, החליטו בחברה להגדיל את היקף ההנפקה ולגייס בשלב המוסדי כ-200 מיליון שקל תמורת כ-10% ממניות החברה. את ההנפקה מובילות חברות החיתום פועלים אי.בי.אי ובראק קפיטל, כאשר השלב הציבורי מתוכנן להתבצע בתחילת השבוע הבא.

ההנפקה בוצעה במחיר הגבוה ב-3.5% ממחיר הסגירה של המניה אתמול וזאת לאחר שמניית בראק אן.וי, אותה מובילים המנכ"לים גל טננבאום ואופיר רחמים, רשמה עלייה של יותר מ-30% בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה מגיע ל-2.15 מיליארד שקל.

הגיוס יסייע להרחבת הפעילות

אשתקד ניצלו צמד בעלי השליטה בחברה, שמעון וינטרוב ורונן פלד, את הזינוק במניה ומכרו כ-7% ממניותיה למשקיעים מוסדיים בישראל תמורת כ-160 מיליון שקל. המכירה בוצעה באמצעות קבוצת בראק קפיטל ריל אסטייט (BCRE) שבשליטת וינטרוב ופלד.

בראק אן.וי, שפועלת בתחום של נדל"ן מניב (מגורים ומסחרי) וייזום נדל"ן בגרמניה, מייעדת את כספי הגיוס להמשך התרחבות, בעיקר בתחום הנדל"ן המניב למגורים. בתחום המניב למגורים, בבעלות החברה כ-10,400 דירות ב-5 אזורים שונים בגרמניה, כולם מחוץ לברלין. בתחום המרכזיים המסחריים המניבים בבעלותה 28 נכסים בשטח כולל להשכרה של כ-334 אלף מ"ר.

בתחום הייזום לבנייה למגורים, בבעלות בראק אן.וי ארבעה פרויקטים בערים דיסלדורף ואאכן עם 1,411 יחידות דיור בשלבי תכנון וביצוע בהיקף כספי של כ-693 מיליון אירו. עד כה מכרה החברה 574 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של כ-258 מיליון אירו.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה החברה הכנסות של כ-48 מיליון אירו, גידול של 7% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. בשורה התחתונה הציגה רווח של 59 מיליון אירו, בין השאר עקב רווח של 57 מיליון אירו מעליית ערך נכסי הנדל"ן שהיא מחזיקה. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של 68 מיליון אירו.