ניצן הורוביץ: עצוב לי ששמאלנים מתייאשים ועוזבים את הארץ

חה"כ לשעבר הורוביץ, ששב לישראל משליחות בארה"ב: "אני רואה את כל הגועל נפש מסביב, ואני יודע כמה קשה לפעמים מבחינה כלכלית, וברור שאני נטרף מעצבים כשאני שומע על המושחתים שגונבים בלי בושה"

ניצן הורוביץ, חבר הכנסת לשעבר ששב מארה"ב לישראל לאחר ששימש כשליח חדשות 2 לסיקור הבחירות לנשיאות ארה"ב, מלין בפוסט בפייסבוק שלו שאנשים עם דעות שלו מתייאשים ועוזבים את הארץ. 

"זה עצוב לי לשמוע שאנשים בדעות שלי, בשמאל - כן, אני שמאלני, בהחלט - מאבדים תקווה, ושוקעים במין יאוש ופטאליזם ועוזבים את הארץ", הוא כתב והוסיף, כי "זה בסדר גם שאנשים עוזבים. כל אחד צריך לעשות מה שהוא בוחר ומה שטוב לו. זה חלק מהחיים, ובכל העולם אנשים זזים. ואני לא אוהב שמטיפים ונוזפים, אבל זה מעציב אותי".

הורוביץ כתב, כי "אני רואה את כל הגועל נפש מסביב, ואני יודע כמה קשה לפעמים מבחינה כלכלית, וברור שאני נטרף מעצבים כשאני שומע על המושחתים שגונבים בלי בושה, אבל חלק מזה שאני מתעצבן זה בגלל שזה שלי: אכפת לי מהמקום הזה. אם גונבים, אז גונבים ממני.

"אנשים עוצרים אותי ברחוב ושואלים למה חזרתי מהשליחות שלי בארה"ב. וכשהם שומעים שיכולתי להישאר שם, והחלטתי לחזור פשוט כי זו הארץ שלי ואני אוהב לחיות פה, ולא רוצה להיות זר בארץ אחרת - אז הם מאוד מתפלאים. 'מה, יכולת להישאר באמריקה, וחזרת?'. כן, חזרתי".

הורביץ, ששימש כחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ, כתב כי "צריך להגיד משהו חשוב: לא כולם פה מגעילים ורשעים ולא הכל רקוב וגמור. אני לא מקבל את זה ולא מסכים עם הדיבורים האלה. אני מסתובב עכשיו הרבה מאוד בארץ, ונפגש עם המון אנשים מצויינים. מכל הקבוצות והמגזרים. אני מרגיש שיש צמא גדול להתחדשות, למנהיגות ערכית, ליושר ציבורי. ולא מדובר רק על מנהיגים בכנסת או בממשלה. יש הרבה עמדות מנהיגות בחברה שלנו. במערכת החינוך, במקומות עבודה, בכוחות הביטחון, בתקשורת. אז למי ששואל: אני ממש לא מתייאש 'מהמצב'. כי את 'המצב' אפשר לשנות. ובואו נרים את הראש".