בתוך שבוע: סנאפצ'אט צפויה לחשוף את תוצאותיה הכספיות

החשיפה תתבצע לקראת ההנפקה שעשויה לצאת לפועל כבר במארס, שבמסגרתה צפויה החברה לקבל שווי של 25-20 מיליארד דולר - ההנפקה הטכנולוגית הגדולה ביותר מאז פייסבוק ב-2012

הלוגו של Snapchat / צילום: רויטרס
הלוגו של Snapchat / צילום: רויטרס


סנאפ, חברת הטכנולוגיה החשאית שבבעלותה שירות ההודעות הפופולרי סנאפצ'אט, צפויה לחשוף את תוצאותיה הכספיות בתוך שבוע, בעודה מתקרבת להנפקה הראשונית אשר לה מצפים בכיליון עיניים, כך נמסר אתמול (שישי) מגורמים המקורבים לנושא.

החברה מקליפורניה תפרסם את טופס הרישום שאותו הגישה בחשאיות לרשויות בארה"ב בסתיו האחרון, המכיל מסמכים עם נתונים פיננסיים שנשמרו בסוד ואת תוכניותיה לפעול כחברה ציבורית.

המקורות, שסייגו ואמרו שתוכניותיה של סנאפצ'אט עוד עשויות להשתנות, ביקשו להישאר בעילום שם, היות שהמידע הוא פרטי. דובר סנאפ לא הגיב. 

סנאפ מצפה להנפיק כבר במארס והיא עשויה להיות מוערכת ב-20 מיליארד דולר עד 25 מיליארד דולר, בהתבסס על דוחות בנוגע לסבב הגיוס האחרון שלה, מה שיהפוך את ההנפקה להנפקה הראשונית הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה מאז זו של פייסבוק ב-2012. 

סנאפצ'אט כבר הגישה בסודיות פנייה לרשות ני"ע של ארה"ב במסגרת חוק JOBS, שלפיו חברות עם הכנסות של פחות ממיליארד דולר יכולות להגיש בקשת חשאית להנפקה, כדי לשיוכלו לבחון את התיאבון של המשקיעים באין מפריע. 

חברה צריכה להגיש תשקיף הנפקה פומבי לפחות 15 יום בטרם תחילת ה"רואוד שואו", תהליך שבמהלכו היא משווקת את ההנפקה למשקיעים.

התשקיף מפרט למשקיעים את הרקע העסקי של החברה, את הנתונים הכספיים שלה ואת הממשל התאגידי. חברות בדרך כלל מעדכנות את הרישומים כמה פעמים לפני ההנפקות שלהן, ומוסיפות פרטים כגון הסכום שאותו הן מעוניינות לגייס והבורסה שבה הן צפויות להירשם.

במסגרת הנפקתה צפויה סנאפצ'אט להציע למשקיעים מניות ללא זכות הצבעה, כך לדברי המקורות האמורים. מבנה שכזה ישלול מהמשקיעים כוח הצבעה בנושאי ההחלטות התאגידיות של החברה, וייתן יותר כוח למועצת המנהלים ולמייסדים המשותפים איוון שפיגל ובובי מרפי.  

שמירה על שליטה הדוקה שכזו רווחת בקרב חברות הקשורות במידה רבה לחזון שלהן, שמעדיפות לעיתים קרובות להמציא ולחדש מבלי שיצטרכו להשיב לשאלות של משקיעים רבים.

סנאפצ'אט החלה ב-2012 כאפליקציית מובייל חינמית שמאפשרת למשתמשים לשלוח תמונות שנעלמות בתוך שניות. יש לה יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים, שכ-60 אחוז מהם בני 13 עד 24, מה שהופך אותה אטרקטיבית עבור מפרסמים שמעוניינים להגיע לבני דור המילניום.

אולם המשקיעים מודאגים מכך שההכנסות של סנאפצ'אט מפרסום, שהחלו באוקטובר 2014, הן מקור ההכנסות המשמעותי היחדי של החברה.