אקסטל השלימה קבלת מימון של מיליארד דולר לבנייה במנהטן

קיבלה מימון של 163 מיליון דולר מהחברה האמריקאית RXR Realty ■  סכום זה מהווה את חלקה השני של הלוואה המיועדת למימון מגדל הענק One Manhattan Square

מגדל וואן מנהטן סקוור של אקסטל / הדמיה: אתר החברה
מגדל וואן מנהטן סקוור של אקסטל / הדמיה: אתר החברה

חברת הנדל"ן האמריקאית אקסטל - מגייסת האג"ח הגדולה ביותר בגל הנפקות החוב האמריקאיות בישראל - סיפקה היום חדשות חיוביות שלהן חיכו המשקיעים, כשעדכנה על קבלת מימון של 163 מיליון דולר מהחברה האמריקאית RXR Realty. סכום זה מהווה את חלקה השני של הלוואה שהוענקה לה מ-RXR, בהיקף כולל של 463 מיליון דולר, המיועדת למימון מגדל הענק One Manhattan Square - אחד מהפרויקטים המרכזיים של החברה, הצפוי להתנשא לגובה של 80 קומות, ויכלול יותר מ-800 דירות קונדו וכ-200 דירות בנות-השגה.

באקסטל הוסיפו בדיווח היום, כי עם קבלת הלוואה זו, יחד עם גיוסים קודמים שביצעה ומימון בכיר שנלקח לטובת בניית הפרויקט, הוא מומן במלואו, בהיקף של כ-1 מיליארד דולר, הצפוי לממן שנה של בנייה. שתי סדרות האג"ח של אקסטל, בהיקף של 1.65 מיליארד שקל, הגיבו בחיוב, עם עליות שהגיעו בשיאן לכ-2%, אולם התשואות עליהן עדיין גבוהות ונעות סביב 10%.

יניב סיילן, אנליסט נדל"ן של בית ההשקעות אי.בי.אי, ציין היום כי "כל מי שהטיל ספק בבנייה של הפרויקט הנ"ל מבין שזה כבר לא המצב כיום. תרחיש שבו החברה לא תצליח להשיג מימון לפרויקט הוא בסבירות נמוכה, בייחוד כאשר הפרויקט כבר יהיה בשלבי בנייה מתקדמים ועם מקדמות מלקוחות. להערכתנו תשואה של 10% הולמת את הסיכון הקיים כיום בפעילות החברה".

אקסטל, חברת נדל"ן אמריקאית שבבעלות היזם גארי ברנט, עוסקת בעיקר בייזום והקמה של פרויקטים בתחום דירות היוקרה למגורים בניו-יורק. אלא שההאטה החדה בפעילות בשוק דירות היוקרה בתקופה האחרונה, הקשתה על החברה למכור את יתרת הדירות שבבעלותה, ולהשלים את חבילת המימון הנדרש להקמת מגדלי דירות חדשים.

מצב זה עורר חששות גדולים בקרב המשקיעים, ששלחו את האג"ח של החברה לפני כמה חודשים לתשואות 'זבל', שהגיעו לרמות של כ-16%. בחודשים האחרונים, בזכות הצלחת החברה להתקדם בהשגת מימון להקמת הפרויקט המוזכר, ופרויקט מרכזי נוסף (סנטרל פארק טאואר) וכן פגישות שקיים ברנט עם מחזיקי האג"ח ואנליסטים, חלה התאוששות באג"ח.