נעילה שלילית בבורסות אירופה; מחר: החלטת הריבית ביפן

השווקים הגיבו בירידות למהלכים האחרונים של הנשיא טראמפ  ■ נעילה שלילית בבורסות אסיה ■ מניות טושיבה המשיכו ליפול

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים על רקע המהלכים האחרונים שנקט נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית מובהקת.

 

שורת מחאות והפגנות בארה"ב ובעולם נגד הנשיא טראמפ, אשר הספיק לזעזע בשבוע וקצת את העולם עם שורת צווים, כלכליים ולא כלכליים, שגרמו לכל מי שקיווה כי טראמפ יתמתן עם כניסתו לבית הלבן - להתבדות. האחרון, צו האוסר על כניסת אזרחים מ-7 מדיניות מוסלמיות לארה"ב.

"זו עדיין שאלה אם השווקים מתחילים לתמחר סיכון גדול מצידו של טראמפ, אבל העובדה שמדד ה-S&P 500 עלה בשבוע שעבר ב-1% מראה שזה עוד לא ממש קורה", ציינו הבוקר ב-IG.

מלבד הצעדים שנקט טראמפ, המשקיעים המשיכו להתמקד בדוחות הרבעון הרביעי וכן בהמתנה לשורה של נתוני מאקרו מהותיים שיפורסמו בהמשך השבוע. בין היתר, בגרמניה יפורסמו נתוני האינפלציה ובספרד יפורסמו נתוני הצמיחה. בהמשך השבוע הפד והבנק המרכזי היפני יפרסמו את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית.

בהמשך היום יפרסמו את תוצאותיהן ברבעון הרביעי Luxottica  ו-Bankia.

מגמה שלילית נרשמה הבוקר (ב') במסחר בבורסות אסיה. הבורסות בסין, סינגפור, הונג-קונג ודרום קוריאה נותרו סגורות לרגל חופשות.

 

 

מניות טושיבה  המשיכו ליפול, הפעם על רקע דיווחים כי מספר בנקים שוקלים לתבוע את החברה, זאת בצל נפילת מנייתה בשל שערוריה חשבונאית.

הבנק המרכזי היפני החל היום את ישיבתו הדו-יומית, לאחריה יפרסם את החלטת הריבית מטעמו. על פי התחזיות בשוק, לא צפוי שינוי בשיעורי הריבית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]