פאבר: 2017 תהיה שנת האכזבות; שורט על הדולר ושוק המניות

הכלכלן הנודע, שזכה לכינוי "ד"ר דום", טוען כי מדיניות הפרוטקציוניזים שמוביל טראמפ והצו הנשיאותי לאיסור כניסת מוסלמים ממדינות מסוימות יפגעו במשקיעים בטווח הארוך

מארק פאבר / צילום: רויטרס
מארק פאבר / צילום: רויטרס

השווקים הפיננסים בארה"ב יסבלו בטווח הארוך כאשר המשקיעים יעכלו את ההשלכות הפסיכולוגיות של ההחלטה לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב. כך אמר הכלכלן הנודע ד"ר מארק פאבר בראיון ל-CNBC.

פאבר, שזכה לכינוי "ד"ר דום", בשל התחזיות הפסימיות שהוא מספק, סבור כי בשלב מסוים המשקיעים יתחילו להבין שהם עלולים להיפגע מהמדיניות שטראמפ נוקט. "כל בר-דעת שהיה עד כה יוני לגבי השווקים בארה"ב ישקול כעת מחדש את הגישה לפיה ארה"ב היא 'חוף מבטחים'", אמר פאבר והוסיף כי המשקיעים יפנימו בהדרגה כי מדיניות הפרוטקציוניזם של טראמפ עלולה לגרום להם להפסיד כסף.

פאבר טוען עוד כי בנוגע להחלטה של טראמפ לאסור כניסת מוסלמים מ-7 מדינות שונות לארה"ב, תהיה השפעה פסיכולוגית שלילית על הנכסים בארה"ב ועל הדולר. הוא התייחס עוד לגירעון הסחר של ארה"ב וציין כי בטווח הארוך, סביר להניח שהמשקיעים ייראו באור שלילי את מדיניות ה-אנטי-סחר שהוא מוביל.

פאבר ממשיך בגישה הפסימית וממליץ לפתוח פוזיציית שורט על הדולר ושוק המניות האמריקאי ופוזיציית לונג על השווקים המתעוררים. "2017 תהיה שנת האכזבות", כך הוא סבור.