נעילה שלילית בארה"ב; מחר תתכנס ועידת השוק הפתוח של הפד

נעילה שלילית בבורסות אירופה ואסיה ■ מחר: דוחות אפל ופייזר ■ טויוטה כבר לא יצרנית הרכב הגדולה בעולם ■ מניות חברות התעופה הגדולות רשמו ירידות על רקע הצו הנשיאותי של טראמפ

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה שלילית מובהקת. באירופה ואסיה ננעלו הבורסות בירידות שערים. את הסנטימנט השלילי מייחסים האנליסטים לצעדיו השנויים במחלוקת של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כלפי מהגרים ממדינות מוסלמיות המבקשים להכנס לארה"ב וכלפי שכנתה הדרומית של ארה"ב, מקסיקו.

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי היום חתם טראמפ על צו המיועד לקיצוץ רגולציות עסקיות בארה"ב, הקובע כי על מנת להפעיל כלי רגולטורי חדש, יש לבטל שניים אחרים במקומו. צו כזה מהווה המשך ישיר לדברי טראמפ בקמפיין לנשיאות שניהל, שהתמקדו בעודף הרגולציה ובנזקים הנגרמים ממנה.

 

המסחר היום, כמו בתקופה הקרובה, הושפע מהדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של השנה ומנתוני המאקרו. מחר (ג') יפורסמו שני דוחות חשובים: אפל ופייזר.

בשבוע שעבר פורסמו דוחות גוגל , שהצביעו על עלייה משמעותית בהוצאות המס שזינקו לרמה אפקטיבית של 22% לעומת 5% בשנה שעברה. אפל  נחשבת לאחת ממתכננות המס הגדולות בעולם (כמו גוגל ו-פייסבוק ), ולכן יהיה מעניין לראות מחד את המכירות של הבלוקבאסטר החדש של החברה - האייפון 7, ומנגד אם הוצאות המס עלו גם אצל ענקית זו.

מניות חברות התעופה האמריקאיות נסחרו במגמה שלילית על רקע הצו שעליו חתם טראמפ, שגורם לאנדרלמוסיה בטיסות לארה"ב ובנמלי התעופה במדינה. נציין את אמריקן איירליינס , סאות'ווסט  ו-דלתא איירליינס .

טויוטה  איבדה את מקומה כיצרנית הרכבים הגדולה בעולם לטובת קונצרן פולקסוואגן  הגרמני, לאחר שהחזיקה בו ב-4 השנים האחרונות. פולקסוואגן פילסה את דרכה למעלה תודות להתחזקות בפעילותה בגרמניה, ולמרות פרשת פליטת המזהמים, במסגרתה נחשפו תוכנות שהותקנו על ידה בכלי רכב במטרה לרמות את בדיקות המזהמים הרגולטוריות.

מניית רשת בתי המרקחת רייט אייד (סימול: RAD) נפלה במסחר בכ-17% לאחר שהרוכשת המיועדת שלה, Walgreen's , ביקשה וקיבלה את אישור רייט אייד לקיצוץ 2 מיליארד דולר ממחיר רכישת החברה, על רקע מאמצי שתי החברות לקבל את אישורם של רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב.

בזירת המאקרו פורסמו היום הוצאות הצרכנים לחודש דצמבר, שרשמו עלייה של 0.5%, לעומת הצפי לעלייה מתונה מעט יותר של 0.4%.

מחר תתכנס ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) ותקבל החלטה לגבי הריבית בארה"ב. ביום רביעי תפורסם ההחלטה, כשקונצנזוס ההערכות צופה כי בשלב הזה הריבית תיוותר ללא שינוי, אולם במשך השנה צפויות שתי העלאות ריבית לפחות, ויש הצופים העלאת ריבית שלישית.