הרב הראשי של מקסיקו: "נתניהו צייץ ועורר גל אנטישמיות"

הרב שלמה טוויל לרדיו "גלי ישראל": "כותבים ברשתות החוצה יהודים. לא אגיד לראש ממשלה מה לעשות, אבל כדאי לנו שתהיה מילה יותר ידידותית בקשר למקסיקו"

טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס
טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס

"בדרך-כלל אין כאן אנטישמיות, אבל ברגע שראש הממשלה צייץ בטוויטר התחיל גל של דיבורים נגד ישראל. הם כותבים החוצה יהודים... ואומרים כמו שאמריקה רוצה לזרוק את המקסיקנים מאמריקה אז גם אנחנו נזרוק את היהודים ממקסיקו".

כך אמר היום (ב') הרב הראשי של מקסיקו, שלמה טוויל, בעקבות הפוסט שפרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברשתות החברתיות ובו תמיכה ברצונו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לבנות חומה בגבול מקסיקו. הרב טוויל התראיין ליאיר שרקי בתכנית "עצם העניין" ברדיו "גלי ישראל".

הרב בהביע דאגה נוכח עליית גילויי האנטישמיות במקסיקו: "פתאום יוצא כזה ציוץ מראש הממשלה, דבר שהתחיל לעורר כאן הרבה אנטישמיות בכל הרשתות, בטוויטר, בפייסבוק... ההנהגה כאן ביקשה מהקהילה היהודית לנסח מכתב מחאה לנתניהו. שר החוץ התקשר לגורמים של ראשי הקהילה והם מיד כתבו את המכתב, חבל שזה יעורר משהו נגדנו".

הרב טוויל שלח מכתב מטעמו לשר הפנים, אריה דרעי, אך לדבריו עד עתה לא התקבל מסר מרגיע רשמי ממדינת ישראל. "לא אגיד לראש ממשלה מה לעשות", מבהיר טוויל, "אבל כדאי לנו שתהיה מילה יותר ידידותית בנוגע למקסיקו".