בכיר לשעבר מבנק הפועלים יצטרף להנהלת דיסקונט

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני חודש, זיו בירון ימונה לראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים ■ בירון הוא המנהל הרביעי שמגיע לבנק מבנק הפועלים

לילך אשר-טופילסקי מגייסת בכיר לשעבר נוסף מבנק הפועלים  להנהלת דיסקונט . היום (ב') אישר דירקטוריון הבנק את מינויו של זיו בירון לתפקיד ראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים במקום אורי לוין, שימונה למנכ"ל דיסקונט ניו-יורק. בתחילת החודש פורסם ב"גלובס" כי בירון שהודיע מספר ימים לפני כן כי הוא עוזב את בנק הפועלים, הוא מועמד מרכזי לתפקיד זה.

בירון (45), עבד בבנק הפועלים במשך קרוב ל-6 שנים. הוא כיהן כראש אגף המטה האסטרטגיה בחטיבה הבינלאומית, ובשנה האחרונה כמנהל אגף ניהול ערך לקוח. לפני שהצטרף לבנק הפועלים, עבד בירון ב-HSBC בניו-יורק ובלונדון במשך 6 שנים, ושם כיהן בין היתר כמנהל אסטרטגיית ההפצה הגלובלית בבנקאות הקמעונאית, ומנהל המוצרים הגלובלי ב- HSBC DIRECT. קודם לכן עבד בירון כיועץ אסטרטגי בחברת ייעוץ בינלאומית בניו-יורק.

בירון נחשב איש מקצוע מוערך. יחד עם זאת, עיקר הניסיון והידע שלו הוא בתחום האסטרטגיה, שהוא אמנם תחום מרכזי של החטיבה בראשה יעמוד, אולם לחטיבה גם פעילות בתחום הכספים. החטיבה אחראית בראש ובראשונה על תכנון ויישום של התכנית האסטרטגית הרב השנתית של הבנק, אך גם על ענייני כספים, יעדים, ותכנון משאבים. בנוסף כוללת החטיבה גם את אגף השיווק וקשרי משקיעים.

"החטיבה אותה ינהל זיו היא נדבך מרכזי וחשוב בשינוי בדיסקונט, והיא מרכזת את המהלכים החשובים ביותר בבנק ובראשם יישום התכנית האסטרטגית", מסרה אשר-טופילסקי.

אשר-טופילסקי מכירה את בירון מימיהם המשותפים בבנק הפועלים. למעשה בירון הוא המנהל הרביעי שהיא מביאה לבנק, לאחר עבודה משותפת בבנק הפועלים. בכך הוא מצטרף לרן עוז ולוי הלוי, שני ראשי חטיבות שעבדו עימה בפועלים וגם ללוין עצמו, שהיה בעבר בבנק הפועלים, וכאמור יקודם כעת למנכ"ל דיסקונט ניו-יורק - הבנק הישראלי הגדול ביותר בארה"ב.