עוד חברת פינטק יוצאת לדרך: Earnix גייסה 13.5 מיליון דולר

החברה מפתחת פתרונות לתמחור מוצרי בנקאות וביטוח ■ ראובן בן מנחם, מייסד ומנכ"ל פאנדטק לשעבר, יכהן כיו"ר ■ חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, מונה לחבר דירקטוריון

עוד חברת פינטקיוצאת לדרך: Earnix, שפיתחה תוכנה של פתרונות אנליטיים מתקדמים לקבלת החלטות ותמחור מוצרים בתחום הביטוח והבנקאות, גייסה 13.5 מיליון דולר מהקרנות JVP ו-וינטג' (Vintage Investment Partners), שתי קרנות שכבר מושקעות בה, ומ-IGP שהצטרפה כמשקיע חדש בסבב הנוכחי. עד כה גייסה החברה 25 מיליון דולר.

Earnix מפתחת פתרונות אנליטיים אינטגרטיביים למוסדות פיננסיים ברחבי העולם להשגת יעדים עסקיים, צמיחה ורווחיות. הפתרונות מאפשרים קבלת החלטות אופטימלית ברמת המוצר, התמחור והשיווק תוך התאמתם לתנאי שוק דינמיים. "החברה משלבת מודלים מתקדמים של חישוב וחיזוי סיכון וביקושים, יחד עם קישוריות למערכות המידע של הארגון בזמן אמת. כך היא מביאה את הכוח של החלטות מבוססות ניתוח נתונים לכל אינטראקציה עם הלקוח", טוענת Earnix. נכון להיום, החברה מסייעת לבנקים וחברות ביטוח לתמחר פיקדונות, הלוואות ופוליסות ביטוח.

במקביל להודעת הגיוס, הודיעה החברה כי ראובן בן מנחם נבחר ליו"ר. בן מנחם, נזכיר, ייסד את פאנדטק שהייתה ספקית תוכנה מובילה לתחום הפיננסי. בן מנחם היה מנכ"ל החברה מרגע הקמתה ועד רכישתה על ידי D H בשנת 2015 תמורת 1.25 מיליארד דולר. חיים שני, מייסד ושותף בקרן IGP ומי שהיה המנכ"ל לשעבר של נייס ומנכ"ל משרד האוצר, מונה כחבר דירקטוריון.

בן מנחם ציין כי "ההשקעה האחרונה תאפשר לנו למקסם את הצלחת המודל העסקי שלנו ולחזק את מעמדנו כספק תוכנה אנליטית מתקדמת לארגונים פיננסיים". שני הוסיף כי "ל-Earnix יש פוטנציאל גבוה כספק תוכנת אנליזה חיזויית מתקדמת בשוק הגדל באופן דינמי. התרשמנו מאוד מאיכות העובדים בחברה, מהטכנולוגיה המתקדמת ומהמוצרים שהחברה מפתחת".

"ההשקעה הזו מבטאת את תמיכתנו התמידית ב-Earnix, חברה שהופכת לספקית מובילה של פתרונות אנליטיים לארגונים פיננסיים", הוסיף רפי קסטן, שותף בקרן JVP. "כמשקיע הגדול ב-Earnix, אני בטוח שהישגי העבר של בן מנחם ושני כמנכ"לים של ספקיות מובילות של שירותים לארגונים פיננסיים, מדברים בעד עצמם, ואני משוכנע שהם יתרמו רבות להצלחת החברה בעתיד".