ירידות בסיום המסחר באירופה; אסיה ננעלה במגמה מעורבת

המסחר בארה"ב נפתח בירידות, לאחר נעילה שלילית אתמול ■ H&M בלטה על רקע תוצאות טובות מהצפוי ברבעון האחרון

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ג') בירידות שערים. המסחר בוול סטריט נפתח בירידות, לאחר נעילה שלילית אתמול. היום פורסם נתון התמ"ג המקדים של האיחוד האירופי לרבעון האחרון של 2016, העומד על 0.5% בהתאמה שנתית, לעומת צפי לנתון של 0.4%.

 

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל אתמול בירידות, על רקע חוסר הוודאות שהתגבר לאחר שהנשיא טראמפ חתם על צווים שאוסרים כניסת אזרחים מוסלמים מ-7 מדינות שונות לארה"ב. המשקיעים רואים בצעדים האחרונים של טראמפ כמהלכים שמגבירים את חוסר הוודאות ועלולים לפגוע ברווחי החברות.מדד ה-VIX ("מדד הפחד") זינק אתמול ביותר מ-15%, בעוד מדד הדאו נסוג מרף ה-20 אלף נקודות.

דויטשה בנק  ישלם קנס של 425 מיליון דולר לרשויות ארה"ב, וכן 163 מיליון אירו לרשות ני"ע הבריטית, על מנת לסגור את החקירה נגדו בעניין סיוע להלבנת הון של לקוחות רוסיים.

מניית רשת האופנה H&M  בלטה במסחר לאחר פרסום תוצאות הרשת לרבעון הרביעי של 2016. החברה דיווחה על עליית הרווח לפני מסים לסכום המתקרב ל-840 מיליון דולר. הענקית השוודית גם שדרגה את יעדי הצמיחה שלה והכריזה כי היא מתכננת לפתוח כ-430 חנויות חדשות בשנה הקרובה.

מכירות 2016 של קבוצת מוצרי היוקרה Luxottica עלו בכ-1%. הכנסות הקבוצה הגיעו לסכום של כ-1.9 מיליארד אירו. מוקדם יותר החודש, הודיעה הקבוצה על כוונה להתמזג עם ענקית האופטיקה Essilor.

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, לאחר שהבורסה בטוקיו נפלה בכ-1.7% על רקע התחזקות הין מול הדולר. הבורסה בסין הייתה סגורה היום. 

 

הבנק המרכזי היפני הותיר היום את הריבית והמדיניות המוניטארית על כנן, אך העלה את תחזית הצמיחה ל-1.4% לגבי השנה הפיסקאלית הנוכחית המסתיימת בסוף מארס. זאת לעומת התחזית הקודמת של הבנק שעמדה על קצב צמיחה של 1%. ומה לגבי האינפלציה, שנחשבת לעקב אכילס של הכלכלה היפנית? הבנק המרכזי ציין בהודעת הריבית כי הוא צופה שהאינפלציה תעלה לעבר היעד של הבנק' שעומד על כ-2%, רק ב-2018. 

הין היפני מתחזק היום מול הדולר ומכביד על הבורסה בטוקיו.

מניות הרכב ביפן נסחרות היום בירידות חדות על רקע התחזקות הין.  טויוטה יורדת בכ-1.6%, הונדה בכ-3% וניסאן בכ-1.4%. גם מניות הטכנולוגיה היפניות, ביניהן סוני, נסחרות במגמה שלילית.