ינואר 2017: חברות היי-טק ישראליות גייסו מעל 400 מיליון דולר

התור של Feedvisor: גייסה 20 מיליון דולר כדי לסייע לתעשיית המסחר האלקטרוני לצמוח ולהתייעל ■ החברה פיתחה תוכנה מבוססת למידת מכונה לייעול תהליכי תמחור, ביקוש וניהול מלאי

ויקטור רוזנמן / צילום: אלון מרום
ויקטור רוזנמן / צילום: אלון מרום

חברת טק ישראלית נוספת העשירה את חשבון העו"ש שלה כדי לנסות להפוך למציאות את החזון שלה: Feedvisor, שפיתחה פתרון לייעול תהליכי תמחור בתעשיית המסחר האלקטרוני, גייסה 20 מיליון דולר והשלימה גיוס של 33 מיליון דולר מאז הקמתה.

Feedvisor היא מה שנקרא חברת Algo Commerce (וכן, Algo שזה קיצור של אלגוריתם כבר הפך למעין תחילית מקובלת). החברה משלבת שימוש בביג דאטה (מאגרי מידע ענקיים) עם תוכנה שמבצעת החלטות מבוססות אלגוריתמים לתמחור מוצרים בתעשיית המסחר האלקטרוני. פתרון החברה משמש את הצד המוכר, כלומר הקמעונאי המציע את סחורתו ברשת. על בסיס מודל SAAS (תוכנה כשירות), הפתרון של החברה מאפשר לצפות טרנדים וכך לבצע החלטות תמחור יעילות, וכך - איך לא - להצמיח הכנסות ולהגדיל את השורה התחתונה. פתרון החברה משמש, כאמור, כל מי שמוכר סחורה בפלטפורמות מסחר דוגמת אמזון ואיביי.

ויקטור רוזנמן, מייסד שותף ומנכ"ל החברה ציין בהודעתה: "עידן המסחר האלקטרוני ופלטפורמות שונות כמו אמזון חוללו מהפכה צרכנית ויצרו הזדמנויות צמיחה מדהימות עבור עסקים ברשת. הקמעונאים העוסקים במסחר מקוון מתמודדים עם האתגר הייחודי של קבלת החלטות עסקיות קריטיות בזמן אמת, בסביבה תחרותית ודינמית. Feedvisor מעניקה פתרון לצרכים המורכבים של המוכרים בענף המסחר האינטרנטי על ידי יישום מערכת למידת מכונה מבוססת אלגוריתמים המבצעת תהליכי תמחור, תכנון ביקושים וניהול מוצרים ומלאי. כתוצאה מהפעילות שלנו במהלך 12 החודשים האחרונים, הלקוחות שלנו מציגים באופן עקבי ביצועים טובים יותר ותוצאות עסקיות יוצאות דופן".

עוד ציין רוזנמן כי סבב הגיוס נוצר לאחר גידול עקבי בהכנסות החברה. "בכל אחת משלוש השנים האחרונות גדלה Feedvisor ב-100% הן במחזור והן במצבת כוח העובדים שעומדת היום על 100 איש ומנהלת שירותים עבור כ-1,000 לקוחות", הוא אומר. לדבריו, החברה מתכננת להכפיל את מצבת כוח האדם שלה במהלך השנה הקרובה במשרדיה בתל אביב, ניו יורק וסיאטל.

לדברי לארי בון, דירקטור ניהולי בקרן General Catalyst שהובילה את סבב הגיוס הנוכחי, "בימינו, יש שינוי עצום בדרך שבה צורכים הצרכנים מוצרים וזה משפיע ומשבש את כל מערך השרשרת שבה המוצרים מיוצרים, נמכרים ומופצים. עם מעמדה המוביל בשוק, Feedvisor מזינה ומעצימה דור חדש של קמעונאים שיוכלו להרוויח מהמצב הקיים בשוק. אלו שינצלו את היתרון הטכנולוגי שמציעה החברה יוכלו להרוויח באופן משמעותי ולהפוך לשחקנים המשמעותיים בזירת המסחר האינטרנטית".

מבדיקת "גלובס" עולה כי נכון לרגע זה, חברות טק ישראליות גייסו מתחילת החודש 420 מיליון דולר, כפי שצפינו בשבוע שעבר. דהיינו, רמות השיא של 2016 נשמרות, לפחות נכון לפי הקצב של ינואר.