נעילה חיובית בבורסה; טבע טיפסה 3.4% במחזור ענק

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ טראמפ נפגש אתמול עם ראשי חברות הפארמה והביוטק הגדולת והבטיח להם הקלות ברגולציה ■ היום בערב: החלטת הריבית של הפד

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים, בעוד המשקיעים עדיין בוחנים את המדיניות הפזיזה שטראמפ מוביל וממתינים להודעת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד היום בערב. בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל המסחר במגמה חיובית.

 

השווקים הפיננסים ממשיכים להיסחר על רקע הצווים הנשיאותיים שהוציא טראמפ בימים האחרונים, ביניהם איסור כניסת אזרחים מוסלמים מ-7 מדינות מסוימות לארה"ב. הנשיא האמריקאי עדיין לא פעל או דיבר על התוכנית הכלכלית הגרנדיוזית עליה הצהיר בקמפיין הבחירות, תוכנית שהציתה התלהבות רבה בשווקים. 

למרות חוסר הוודאות בשווקים לגבי השפן הבא שטראמפ ישלוף מהכובע, אחד הסקטורים שבלט אתמול בעליות נאות ובולט היום לחיוב בבורסה בת"א הוא סקטור הפארמה והביוטק. זאת על רקע פגישה שקיים טראמפ עם ראשי חברות הפארמה, במסגרתה הוא הבטיח לה הקלות רגולטוריות וקיצור תהליך אישור התרופות ע"י מינהל המזון והתרופות (FDA). לצד זאת, טראמפ אמר לראשי חברות הפארמה כי מחירי התרופות גבוהים מדי וחייבים לרדת. מניות דואליות כגון  מיילן  , אופקו  ופריגו  רשמו אתמול עליות חדות וחוזרות לת"א עם פערים חיוביים.

טבע  עלתה היום במחזור ענק לאחר שנפלה אמש בחדות על רקע החלטת בית המשפט בארה"ב לבטל 4 פטנטים הקשורים לתרופת הדגל שלה - הקופקסון במינון 40 מ"ג.

מלבד המדיניות של טראמפ, המשקיעים בעולם ממתינים כאמור להחלטת הפד הערב (שעון ישראל), שצפוי להותיר את הריבית על כנה. בשוק מעריכים כי ילן וחברי ועדת השוק הפתוח מעדיפים להמתין חודש נוסף ולראות לאן מנשבות הרוחות בבית הלבן לפני שיחליטו להעלות פעם נוספת את הריבית. המשקיעים יאלצו להתמקד בטון של הודעת הריבית ולחפש רמזים לגבי המדיניות העתידית.