עליות בסיום המסחר בבורסות אירופה; ממתינים להחלטת הפד

מסחר תנודתי בוול סטריט נסחרים בעליות ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש בסין ויפן הצביע על התרחבות בפעילות הייצור ■ היום בערב: החלטת הריבית של הפד

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ד') בעליות שערים, מגמה ששלטה עד לסיום המסחר זאת, חרף המגמה השלילית שאפיינה אתמול את המסחר בוול סטריט, בעוד המשקיעים מתמקדים בעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה.

 

חוסר הוודאות בכל הנוגע למדיניות העתידית של טראמפ וההשלכות שלה על השווקים, נמשך גם אתמול, כאשר המסחר בוול סטריט התאפיין ברובו במגמה שלילית. מניות מסקטורים הפארמה והביוטק בלטו לחיוב לאחר שהנשיא האמריקאי נפגש עם שורת בכירים בחברות אלו והבטיח להם הקלות רגולטוריות, אך ביקש מהם לפעול להורדת מחירי התרופות.

האירו זינק אתמול מול הדולר והיום שומר על יציבות, לאחר שהיועץ של טראמפ האשים את גרמניה בכך שהיא מנצלת את שער האירו הנמוך כדי להשיג יתרון סחר מול ארה"ב. האמירה מגיעה לאחר שטראמפ האשים בעבר את מדינות גוש האירו וכן את סין בכך שהם מבצעות פיחות מלאכותי בשערי המטבעות כדי ליצור יתרון סחר.

בנק ההשקעות יוליוס-בר דיווח היום על עלייה של 12% בנכסים המנוהלים שלו ב-2016. חברת הפארמה Roche דיווחה על עלייה של 5% ברווח התפעולי שלה ב-2016.

המסחר במרבית בורסות אסיה נחתם היום בעליות שערים, על רקע נתון מאקרו חיובי שפורסם בסין.

 

 

בסין פורסם היום מדד מנהלי הרכש לחודש ינואר, שרשם קריאה של 51.3 נקודות, לעומת התחזית שעמדה על 51.2 נקודות. נציין כי קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות הפעילות. למעשה, זה החודש השישי ברציפות של צמיחה בפעילות הייצור בסין. 

גם פעילות הייצור ביפן צמחה בחודש ינואר אך פחות מהצפי. מדד מנהלי הרכש ביפן רשם קריאה של 52.7 נקודות, בעוד הצפי עמד על 52.8 נקודות. 

הפד צפוי כאמור לפרסם את החלטת הריבית היום בערב אך המשקיעים יתמקדו בעיקר בטון של הודעת הפד, משום שהבנק המרכזי האמריקאי צפוי להותיר את הריבית על כנה.

מניית טושיבה נסחרת בתנודתיות חדה ועברה להיסחר כעת בעליות של עד 0.5% לאחר שצנחה ב-3%. זאת על רקע דיווח לפיו טושיבה תפסיק לבנות כורים גרעיניים לאחר שנגרם לה נזק של מיליארדי דולרים.

מניית מיצובישי זינקה בחדות לאחר ששינתה את התחזיות שלה וכעת צופה רווח של מיליארד ין בשנה הפיסקאלית האחרונה שלה, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על הפסד של 27.6 מיליארד ין.