נעילה חיובית בוול סטריט; טראמפ מצמצם את הרגולציה הפיננסית

דוח התעסוקה: שיעור האבטלה בארה"ב עלה ל-4.8%, נוספו 227 אלף משרות בסקטור הלא-חקלאי ■ דוחות: קלורוקס והרשי ■ מניות הפיננסים זינקו בחדות על רקע החדשות מהבית הלבן

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה חיובית, לאחר פרסום דוח התעסוקה החודשי לינואר - נתון המאקרו החשוב ביותר לכלכלת ארה"ב. כן פורסמו עוד נתונים בזירת המאקרו ועונת הדוחות הכספיים ממשיכה. גם בבורסות אירופה נרשמו היום עליות שערים ובאסיה מוקדם יותר נרשמה נעילה מעורבת.

 

פורסם דוח התעסוקה הראשון לעידן טראמפ, המתייחס להתפתחויות בחודש ינואר: לשוק העבודה האמריקאי (המגזר הלא-חקלאי) התווספו בינואר 227 אלף משרות, לעומת צפי לתוספת של 170 אלף משרות, לאחר תוספת של 156 אלף משרות בחודש הקודם. שיעור האבטלה היה צפוי להישאר ללא שינוי על 4.7%, אך עלה ל-4.8%.

 

כן פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני (ISM) לינואר, שעמד על 56.5 נקודות, לעומת הצפי לנתון של 57.2 נקודות. נזכיר כי כל נתון מעל ל-50 נקודות מעיד על צמיחה כלכלית.

הנשיא דונלד טראמפ חתם היום על צו נשיאותי בנושא הרגולציה הפיננסית בארה"ב. תוכן הצו טרם ידוע בוודאות, אך ההערכות הן שיקל על הרגולציה ויחליש את חוק "דוד-פרנק" (Dodd-Frank) שנחקק ב-2010 ע"י הנשיא היוצא ברק אובמה. החוק נועד לרסן את הגורמים שהביאו למשבר הפיננסי הגדול של 2008.  

צו נוסף שטראמפ עשוי לחתום עליו הוא כזה שמבטל את "חוק הנאמנות" המחייב את יועצי ההשקעות בפנסיה לפעול למען האינטרס הטוב ביותר של לקוחותיהם.  

מניות הבנקים כמו ג'יי פי מורגן , גולדמן זאקס , בנק אוף אמריקה , מורגן סטנלי  ושאר מניות המגזר בלטו על רקע הדיווחים למהלכי טראמפ. 

בזירת הדוחות: לפני הפתיחה פרסמו Clorox   והרשי  את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי.

אמזון  דיווחה אמש על תוצאות הרבעון, ההכנסות עמדו מתחת לצפי והתחזית לרבעון הראשון של 2017 הייתה חלשה.

יצרנית המצלמות גו-פרו (סימול GPRO) צנחה במסחר לאחר שאמש פיספסה את התחזיות בשוק. גם Chipotle Mexican Grill  ו-FireEye   פרסמו תוצאות שלא עמדו בצפי האנליסטים.