החברה הקטנה שפייסבוק תשלם לה חצי מיליארד דולר

חברה בשם זנימקס תבעה את אוקולוס, חברת הבת של פייסבוק, על שימוש בטכנולוגיות שלה ■ מארק צוקרברג אמר בבית המשפט שמעולם לא שמע עליה, ושעורכי דינו לא יבזבזו עליה זמן, אלא שכעת הם עומדים "לבזבז" עליה חצי מיליארד דולר

משקפיי מציאות / צילום: שאטרסטוק
משקפיי מציאות / צילום: שאטרסטוק

 

חברת ZENIMAX תבעה את חברת אוקולס - שנרכשה ב 2014 ע"י פייסבוק, בסכום של 2 מיליארד דולר. החברה שמפתחת משחקי מחשב, טוענת שמייסד אקולוס גנב ממנה טכנולוגיות שונות והפר הסכמי סודיות שפיתח את משקפי המציאות המדומה שלו - OCULUS VR עוד לפני הרכישה של פייסבוק. כעת, פייסבוק תחוייב לשלם לחברה חצי מיליארד דולר.

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, שנקרא להעיד במשפט, טען שאינו מכיר ולא שמע על זנימקס ואף ציין שדי שכיח שאנשים צצים בעת הכרזות על עסקאות גדולות. עם זאת, חבר המושבעים קבע שאכן הופרו הסכמי סודיות אך זיכה את פייסבוק מהטענה על גניבת טכנולגיות. אקולוס כבר הודיעו כי בכוונתם לערער אך מסרו כי הם מרוצים מפסק הדין, כיוון שלב העניין מבחינתם הוא העתקת הסודות המסחריים והטכנולוגיים.

כנראה שצוקרברג מכיר עכשיו היטב את השם זנימקס ונראה שבפייסבוק יעשו הכל כדי להימנע מתשלום הסכום כדי לשמור על טענותיהם כי הטכנולגיות שלהם מקוריות. בשבוע שעבר התפרסמו הדו"חות הרבעונים של פייסבוק, ולפיהם החברה הרוויחה 8.81 מיליארד דולר בשנת 2016 כך שנראה שגם אם יאלצו לשלם את סכום הפיצויים, הם כנראה ישרדו.