ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; תשואות האג"ח ירדו ב-5 נק'

אפל, גוגל ומיקרוסופט - בין החברות המוחות על מדיניות ההגירה של טראמפ ■ ענקית הצעצועים הסברו פרסמה דוחות והכתה את תחזיות האנליסטים ■ טויוטה העלתה את תחזית הרווח בכ-10%

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') בירידות שערים קלות. המסחר בבורסות אירופה הסתיים במגמה שלילית, לאחר ששוקי המניות באסיה ננעלו בעליות שערים. גזרת המאקרו דלילה היום, ולא יפורסמו נתונים משמעותיים.

 

בוול סטריט מתחילה לחלחל התחושה כי האופורייה שליוותה את כניסת הנשיא החדש, דונלד טראמפ, לבית הלבן הייתה מוגזמת. בכלי התקשורת האמריקאים מתחילים להעלות לסדר היום את ההשפעות הכלכליות השליליות שיכולות להיות לכלכלה המקומית כתוצאה ממדיניותו של טראמפ והתגובות בשוק בהתאם. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ירדו היום ב-5 נקודות והן נסחרות בתשואה של 2.42%.  

ענקית הצעצועים הסברו פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים, שהעידו על רווח מתואם למניה של 1.64 דולר, גבוה באופן ניכר מצפי האנליסטים לרווח של 1.27 דולר. החברה העלתה את הדיווידנד הרבעוני מ-51 ל-57 סנט למניה. תוצאותיה הטובות של הסברו הסתייעו מעונת החגים החזקה ומביקוש גבוה למוצרים המבוססים על הסרט "לשבור את הקרח" וסדרת הנסיכות של דיסני.

יצרנית המזון טייסון פודס  פרסמה גם היא את תוצאותיה לרבעון האחרון. הרווח הרבעוני עמד על 1.59 דולר למניה, בעוד שתחזיות האנליסטים צפו רווח למניה של 1.26 דולר בלבד. הכנסות החברה עלו גם הן על ציפיות האנליסטים. החברה העלתה את תחזית הרווחים השנתית שלה אל מעל לקונצנזוס האנליסטים.

לאחר נעילת המסחר יתפרסמו דוחות אולפני פוקס המאה ה-21 .

טיפאני  הודיעה כי מנכ"ל החברה, פרדריק קומנל, יפרוש מתפקידו. מחליפו בניהול קמעונאית מוצרי היוקרה יהיה יו"ר החברה, מייקל קוואלסקי, ששימש כמנכ"ל טיפאני בעבר.

טויוטה  העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה בכמעט 10%. ברקע לתחזית האופטימית עומדים היחלשותו המשמעותית של מטבע הין היפני ופעולות התייעלות שביצעה החברה.

אפל , גוגל   ו-מיקרוסופט הן בין חברות הטכנולוגיה ששיגרו הצהרה משפטית המתנגדת לאיסור ההגירה ממדינות מוסלמיות שהטיל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. החברות טוענות כי האיסור מהווה "פגיעה משמעותית בעסקים אמריקאיים".

לאחר שחברת סימנס הגרמנית ניהלה ניסוי מוצלח בייצור להבי טורבינות במדפסת תלת-ממד, מרכזות מניית ג'נרל אלקטריק  תשומת-לב. הסיבה לכך היא סדרת רכישות שביצעה GE ב-2016 בתחום ההדפסה התלת-ממדית.