יחימוביץ': "דיבורי השחץ של ניסנקורן חושפים פחד להתמודד"

מקורבי אבי ניסנקורן ל"גלובס": "ניסנקורן לא מנסה למנוע משלי יחימוביץ' להתמודד לראשות ההסתדרות; עצוב לראות שהיא עסוקה כבר יומיים בבכיינות"

אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור
אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור

למרות ההתייצבות וההתגייסות של ראשי מפלגת העבודה לימינו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, רגע אחרי שחברת מפלגתם שלי יחימוביץ' הודיעה על ההתמודדות מולו בבחירות לראשות הארגון, גורמים במפלגה מודים היום (ב') בשיחות עם "גלובס" כי ניסנקורן טעה כשניסה לכאורה למנוע את ההתמודדות שלה.

"עצוב לראות את הניסיונות לבלום את המועמדות שלה, גם משום שזה רע להסתדרות, וגם מפני שזה רע לניסנקורן", אמר אחד הגורמים. לדבריו, "ניסנקורן נפל בפח", כי האווירה הציבורית שנוצרה מעניקה כעת ליחימוביץ' רוח גבית שבוודאי מתאימה לה מאוד.

גורמים נוספים במערכת הפוליטית טענו היום כי ניסנקורן נתן ליחימוביץ' בדיוק את הדלק שהייתה זקוקה לו, וכי לא מן הנמנע שהיא צפתה מראש את ההתנהלות הזו ואפילו קיוותה לה, על סמך היכרותה עם הארגון.

על-פי אותם גורמים, יחימוביץ' היא פוליטיקאית מתוחכמת מאוד שיודעת לנצל הזדמנויות, וכך עשתה גם במקרה הזה. "כבר הרבה זמן שחסר ליחימוביץ' את 'הדרייב' שהניע אותה עד היום בפוליטיקה, וההסתדרות בהחלט מחזירה לה את הדרייב הזה וממקמת אותה איפה שהיא צריכה להיות", אמר אחד מהם.

יחימוביץ' אמרה היום ל"גלובס" בתגובה לדברים: "כל המהלכים שהתרחשו בחצי השנה האחרונה - לרבות מימון תוכן שיווקי, פרסומות, הבטחת ג'ובים בלתי מתקבלת על הדעת ועוד - לא היו קמפיין בחירות של ניסנקורן, אלא ניסיון מודע למנוע בחירות בכל מחיר ולהגיע לקואליציה של מאה אחוז".

לדבריה, כך נעשה גם עם "התקנון הדרקוני" של הבחירות לראשות הארגון, שנועד לחסום לכאורה מתמודדים ולברוח בכל מחיר מבחירות דמוקרטיות.

"נכון שהיה לי ברור שזו המגמה, אבל לא עלה על דעתי ולו לרגע אחד שניסנקורן יירד כל-כך נמוך ויעשה את התרגיל ההזוי הזה של ביזת הסיעה של איתן כבל (בית חברתי) עם השימון של שניים מחברי הסיעה, איציק יואל ולאון בן-לולו. כאן הוא הלך צעד אחד רחוק מדי ובעצם חשף במלוא מערומיה את החרדה העצומה שלו מהתמודדות מבחירות דמוקרטיות.

"אין שום ספק שזה מעניק לי יתרון, כי זה חושף חולשה מאוד גדולה שלו ופחד אותנטי להתמודד מולי, עם כל דיבורי הרהב והשחץ שלו. מבחינתי, אני חושבת שראוי ונכון יותר לו היה מדלג מעכשיו על מסלול הייסורים שעוד צפוי לו, כי ממילא בסוף אוכל להתמודד - ויודיע לאלתר שהוא מפסיק עם המהלכים המניפולטיביים בניסיון למנוע בחירות".

בסיעתו של ניסנקורן מסרו בתגובה: "ניסנקורן לא מנסה למנוע מיחימוביץ' להתמודד, זה עניין פנימי של סיעת 'בית חברתי' של איתן כבל. עצוב לראות שמי שראתה עצמה מועמדת לראש ממשלה עסוקה כבר יומיים בבכיינות. שתתמודד עם ההצלחות הרבות של ניסנקורן כיו"ר הסתדרות ותפסיק לעסוק בהבלים".