"לטווחים הבינוני-ארוך מניית טבע קרובה לנקודת כניסה נוחה"

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות: "במצבה הנוכחי, טבע היא חברה פגיעה להשתלטות של חברות השקעות שמזהות חברות במצוקה - הן יפעלו לרכוש נתח בטבע ולגרום לפיצול שלה לשתי חברות: גנרית ואינובטיבית"

פרופ' יצחק פטרבורג  / צילום: איל יצהר
פרופ' יצחק פטרבורג / צילום: איל יצהר

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות מעריך הערב כי טבע  קרובה לנקודת כניסה נוחה. להערכתו המהירות בקביעת זהות המחליף של ארז ויגודמן תהיה נקודת המפנה של המניה.

טבע קבעה תחתית חדשה ונראה שכשהצרות באות הן באות בשלשות. בשבועיים האחרונים בית המשפט דחה את הפטנט של הקופקסון, ארז ויגודמן התפוטר, והמשטרה פתחה נגדם בחקירה. עידן אי-הוודאות השפיע בתקופה האחרונה על המניה והנייר ירד מהשיא בכ-45%. השאלה הגדולה היא האם אנחנו קרובים לתחתית או שאנחנו בשווי הוגן שמשקף את כל הצרות שפגעו בטבע ובמיוחד לאחר רכישת אקטיבייס". אומר לוי.

"ההערכה של רוב המקצוענים היא שטבע נסחרת גם לאחר ירידות מחירי הקופקסון סביב השווי ההוגן. כנראה שבתקופה הקרובה המניה תיסחר בתנודתיות ותנסה למצוא את שיווי המשקל. הדבר שיקבע את כיוון המניה בתקופה הקרובה היא המהירות בה ימצאו מנכ"ל חדש לחברה וזהות המנכ"ל החדש.

"אפשרות נוספת היא שבמצבה הנוכחי, טבע היא חברה פגיעה להשתלטות של חברות השקעות שמזהות חברות במצוקה כשהן חברות השקעה אקטיביות, שיפעלו לרכוש נתח משמעותי בטבע ולגרום לפיצול שלה לשתי חברות: גנרית ואינובטיבית. 

"כרגע התסריט הזה נראה פחות סביר, אבל ככל שתימשך תקופת אי-הוודאות, הסיכוי שזה יקרה יהיה משמעותי יותר. לסיכום לתפוס את הסכין שהיא נופלת זה דבר מסוכן אבל למי שיש סבלנות, בתקופה הקרובה זה יהיה מתאים לרכוש את המניה לטווח הבינוני והארוך". מסיים לוי.