משרד התקשורת יפרסם את מחירי השימוש בתשתיות הוט בשבוע הבא

זאת למרות שהוט עתרה לבג"ץ, שקבע דיון בנושא בעוד 30 יום

משרד התקשורת ממשיך בהכנות לפרסום מחירי השימוש בתשתיות הוט כמתוכנן, ונראה שיש סיכוי גבוה שהמחירים אכן יפורסמו בשבוע הבא, כך לדברי מקורות במשרד. זאת למרות שבג"ץ קבע לקיים דיון בעתירה של הוט בתוך 30 יום.

הוט ביקשה מבג"ץ צו על תנאי במעמד צד אחד, שיורה למשרד התקשורת לקיים שימוע משלים נוסף לעניין מחירי השימוש בתשתיותיה, ובמקביל הגישה בקשה לצו ביניים שאומר שעד להכרעה בעתירה לא תתקבל החלטה.

במשרד התקשורת ובפרקליטות סבורים כי החלטת בית המשפט אינה מונעת מהם לפרסם את המחירים, אך בהוט הפרשנות היא הפוכה ולפיה עד שלא יתקיים דיון בבג"ץ, אי-אפשר לפרסם את המחירים.

במשרד התקשורת משוכנעים שהם יכולים להתקדם ביישום ואם יתברר שנפל פגם בתהליך העבודה של הכנת המחירים, והם יידרשו לעדכן את המחירים, תמיד ניתן יהיה להתחשבן רטרואקטיבית. במשרד התקשורת דוחים את עמדת הוט וטוענים שלחברה ניתנו די והותר הזדמנויות להשמיע את עמדתה, ושחלק מטענותיה התקבלו.

הוט ידעה על כך שהמשרד עומד לפני פרסום מחירי השימוש בתשתיותיה, ולכן מיהרה להגיש את הבג"ץ, כדי למנוע זאת ולנסות להרוויח זמן נוסף.

יהיה מעניין לראות מה תעשה הוט במידה ואכן המשרד יפרסם את המחירים, אותם מחירים שאמור היה לפרסם כבר מזמן ואשר נועדו לאפשר תחרות בין תשתית בזק לתשתית הוט כך שהחברות פרטנר וסלקום יוכלו להשתמש בתשתיות של שתיהן ולתמחר ביניהן.

ההתנגדות של הוט ליישום רפורמת השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה הצליחה עד כה ובזק היא החברה היחידה שעל תשתיותיה פועלות החברות פרטנר וסלקום ומציעות ללקוחות חבילות שירותים של תשתית אינטרנט וקישוריות בחבילה אחת.