3 בקשות לייצוגיות נגד כיטוב פארמה בגין הטעיית משקיעים

שלושה משרדי עו"ד שונים דורשים מהחברה לשלם לציבור בעלי המניות שלה פיצוי כספי בהיקף של כ-30 מיליון שקל

שלוש בקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו היום (ה') למחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת כיטוב פארמה   בגין מסירת פרטים מטעים בדוחותיה לציבור המשקיעים. 

כיטוב פארמה היא חברה ציבורית שעוסקת במחקר ופיתוח של תרופות קומבינציה, שנועדו לטפל בכאבים של דלקת פרקים ניוונית וכן בהורדת לחץ דם. מניות החברה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל-אביב ובנאסד"ק.

מוצר הדגל של החברה הוא תרופה המכונה KIT-302. על-פי פרסומי החברה, מדובר בתרופה אשר מבוססת על שתי תרופות: Celebrex, לטיפול בכאב שנגרם כתוצאה מדלקת פרקים ניוונית; ו-Norvarsc, לטיפול ביתר לחץ דם.

במהלך 2015 החלה כיטוב בניסוי קליני של יעילות התרופה, תוך מינוי ועדה חיצונית לניתוח תוצאות אותו ניסוי. ב-15.12.2015 פרסמה החברה דיווח מיידי חיובי בנוגע לתוצאות הניסוי, תוך שהיא מציינת כי "היעד העיקרי של הניסוי הושג במלואו באופן מובהק סטטיסטית. כתוצאה מהשגת יעד הניסוי במלואו, אין צורך בגיוס מטופלים נוספים ותוצאות הניסוי הוכרזו כסופיות".

בד-בבד עם מסירת הדיווח הנ"ל פרסמה החברה מצגת למשקיעים, שגם במסגרתה נכללו פרטים חיובים על תוצאות הניסוי.

במהלך 2016 הוסיפה החברה למסור דיווחים חיובים אודות תוצאות הניסוי, תוך ציון כי היא מצפה לקבלת אישור FDA לשיווק התרופה במהלך 2017. דיווחים אלה הופיעו בדוח השנתי של החברה ל-2015 וכן בתשקיף שפורסם על-ידה ביולי 2016, לקראת השלמת הנפקה בנאסד"ק בהיקף של כ-12 מיליון דולר. 

ביום שני השבוע, בשעות הערב המאוחרות, נודע כי רשות לניירות הערך פתחה בחקירה נגד מנכ"ל החברה, יצחק ישראל, בחשד כי החברה כללה פרטים מטעים בדיווחיה לבורסה בחודשים דצמבר 2015-מארס 2016, בהתייחס למסקנות הוועדה החיצונית שמונתה לבדוק את תוצאות הניסוי הקליני בתרופה. עם פתיחת המחר ביום שלמחרת (7.2) צנחה מניית החברה בכ-36% בבורסה בתל-אביב.

הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו על-ידי שלושה משרדים שונים: עורכי הדין דורון רדעי וניצן גדות ממשרד רדעי-גדות; עו"ד אמיר שרף ממשרד לוי-תדמור; ועורכי הדין יונתן ינאי ואלי אקלסרוד.

במסגרת התביעות טוענים התובעים כי חברת כיטוב ומנהליה הפרו הוראות שונות בחוק ניירות ערך, ולפיכך עליהם לשלם לציבור בעלי המניות של החברה פיצויים כספי בהיקף של כ-30 מיליון שקל.