נעילה מעורבת בבורסות אירופה; נעילה חיובית באסיה

בסין דווח היום כי היצוא גדל ב-7.9% בינואר, בעוד היבוא למדינה התרחב ב-16.7%, והעודף במאזן המסחרי עמד על 51.35 מיליארד דולר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע עליות שערים בוול סטריט ועונת הדוחות שנמצאת בישורת האחרונה.

 

עונת הדוחות לשנת 2016 נמשכת, והיום פרסמו תוצאות יצרנית כלי הרכב רנו וחברת המתכות ארסלורמיטאל. מניית רנו עולה ב-2% ומניית ארסלורמיטאל נסחרה בעלייה של יותר מ-9%.

חברת הכרייה Boliden היכתה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על רווח תפעולי של 236 מיליון דולר בשנה שעברה. מניית החברה נסחרת בעלייה חדה. 

באסיה ננעל המסחר בעליות. הבורסה של טוקיו הובילה, עם עלייה של 2.5% במדד הניקיי. הנפט נסחר בעליות קלות.

 

המסחר בניו-יורק ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, כששלושת המדדים המובילים רשמו שיאים חדשים - מדד הנאסד"ק אף השלים רצף של 3 ימים בשיא סגירה. זאת בין השאר לאחר שהנשיא דונלד טראמפ אמר כי הוא מתכנןן "הודעה חשובה" בשבועות הקרובים בנוגע לרפורמה במסים. מניות האנרגיה והפיננסים הובילו את המגמה החיובית בוול סטריט.

"התוכנית שלנו להורדת המסים הכוללת לאזרחי ארה"ב מתקדמת היטב, הרבה יותר מהר מלוח הזמנים עליו חשבתי בעבר. אני מאמין שתוך שבועיים - שלושה נוכל להכריז על תוכנית מאוד גדולה לשינוי במסים", אמר טראמפ אתמול.

בסין דווח היום כי היצוא גדל ב-7.9% בינואר, בעוד היבוא למדינה התרחב ב-16.7%, והעודף במאזן המסחרי עמד על 51.35 מיליארד דולר.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "במבט כולל, אנו ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. בטווח הארוך, שינויים במדיניות הפיסקאלית בארה"ב עשויים להביא לשיפור ברווחיות הפירמות, אך מנגד עלולים להיות מלווים בהתפתחות גורמי סיכון לכלכלה העולמית (קיטון בסחר העולמי, גידול נוסף בחוב הממשלתי, עלייה בסביבת האינפלציה, סיכוני מטבע ועוד). לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".