וול סטריט: המדדים המובילים ננעלו בשיא, סירס זינקה כ-26%

מאקרו: מדד סנטימנט הצרכנים ירד בפברואר ל-95.7 נק' ■ סייברארק פרסמה דוחות טובים ■ סירס הכריזה על תוכנית ארגון מחדש ■ טראמפ נפגש עם ר"מ יפן

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות ארה"ב (ו') ננעל בעליות קלות, תוך שהמדדים המובילים סגרו בשיא חדש זה היום השני ברציפות. זאת, בין היתר, בעקבות דבריו של טראמפ בעניין תוכנית חדשה להפחתת מסים. בורסות אסיה רשמו היום עליות וגם באירופה המגמה חיובית.

 

שלושת המדדים המובילים רשמו שיאים חדשים - מדד הנאסד"ק אף השלים רצף של 4 ימים בשיא סגירה. זאת בין השאר לאחר שהנשיא דונלד טראמפ אמר אתמול כי הוא מתכנן "הודעה חשובה" בשבועות הקרובים בנוגע לרפורמה במסים. מניות האנרגיה והפיננסים הובילו את המגמה החיובית בוול סטריט.

"התוכנית שלנו להורדת המסים הכוללת לאזרחי ארה"ב מתקדמת היטב, הרבה יותר מהר מלוח הזמנים עליו חשבתי בעבר. אני מאמין שתוך שבועיים - שלושה נוכל להכריז על תוכנית מאוד גדולה לשינוי במסים", אמר טראמפ אתמול. השווקים הפיננסים הגיבו לדבריו של טראמפ בהתחזקות הדולר ועליות בתשואות האג"ח הממשלתיות.

טראמפ נפגש היום עם ראש ממשלת יפן שינזו ואמר כי ארה"ב מעוניינת לקיים סחר חופשי והוגן עם יפן. 

בסין דווח היום כי הייצוא גדל ב-7.9% בינואר בעוד הייבוא למדינה התרחב ב-16.7% והעודף במאזן המסחרי עמד על 51.35 מיליארד דולר.

טראמפ משנה כיוון? הבית הלבן הודיע היום כי הנשיא האמריקאי יכבד את מדיניות "סין האחת", לפיה טיוואן היא חלק בלתי נפרד מסין. זאת לאחר שהצליח לעורר את זעמם של הסינים כאשר שוחח עם נשיאת טיוואן בתחילת כהונתו.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "במבט כולל, אנו ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. בטווח הארוך, שינויים במדיניות הפיסקאלית בארה"ב עשויים להביא לשיפור ברווחיות הפירמות, אך מנגד עלולים להיות מלווים בהתפתחות גורמי סיכון לכלכלה העולמית (קיטון בסחר העולמי, גידול נוסף בחוב הממשלתי, עלייה בסביבת האינפלציה, סיכוני מטבע ועוד). לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".

בזירת המאקרו האמריקאית, ב-17:00 פורסם מדד סנטימנט הצרכנים, שירד בפברואר ל-95.7 נקודות, בעוד בשוק ציפו לקריאה של 97.9 נקודות ולאחר קריאה של 98.5 נקודות בינואר.

רשת בתי הכלבו סירס  הודיעה היום על תוכנית לארגון מחדש שתוביל לחיסכון בעליות של כ-מיליארד דולר. במרכז התוכנית, שילוב עסקי החנויות של סירס עם חנויות קיימארט וקיצוץ החוב של החברה והתחייבויות הפנסיה שלה בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. מניית החברה זינקה בחדות לאחר ההודעה.

חברת סייברארק  היכתה את צפי האנליסטים ודיווחה אמש לאחר סיום המסחר כי הכנסותיה ברבעון האחרון הסתכמו ב-64.4 מיליון דולר עלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2015 וגידול של 17% לעומת הרבעון הקודם.  הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-14.7 מיליון דולר ברבעון זה, 41 סנט למניה, גידול של 6.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגבוה ב-24% מצפי האנליסטים. 

מניות הפארמה טבע  ופריגו   ממשיכות לרכז עניין רב לאחר הטלטלה בשדרת הניהול שלהן בימים האחרונים.