כלל ביטוח צופה רווח של כחצי מיליארד שקל ברבעון הרביעי

בשקלול התוצאות החלשות מהמחצית הראשונה, כלל מעריכה כי הרווח הכולל לאחר מס ב-2016 יעמוד על כ-50-150 מיליון שקל

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

בשל כוונת אי.די.בי פתוח לפרסם דוח הצעת מדף להנפקת אג"ח, פרסמה היום (א') החברה המוחזקת כלל ביטוח, בניהול איזי כהן, הערכת רווח לרבעון הרביעי ב-2016 ולשנה החולפת כולה, ובכך נתנה הצצה למגמות חיוביות שעשויות לבוא לידי ביטוי גם בדוחות כלל קבוצות הביטוח הגדולות, הודות לתוצאות הטובות בשוקי ההון ברבעון האחרון אשתקד.

מדובר על ציפיות ל"רווח כולל לאחר מס בגין הרבעון הרביעי של 2016 שמוערך בכ-400-500 מיליון שקל". בכלל ציינו עוד כי בשקלול תוצאות פושרות יותר משלושת הרבעונים הראשונים ב-2016, "הרווח הכולל לאחר מס בגין 2016 כולה מוערך בכ-50-150 מיליון שקל".

לפני כחודש וחצי ציינו כי הרבעון השלישי ב-2016 של חברות הביטוח היה רבעון טוב, והיווה תמונת מראה לרבעון ראשון חלש במיוחד שהן רשמו בתחילת אותה שנה, ושהוביל למחצית שנה ראשונה חלשה. לא רק זאת, עם פרסום הדוחות לרבעון השלישי החברות דיווחו כי נכון לסוף נובמבר 2016 המגמות בעתודות ובשוקי ההון, שהשפיעו לשלילה על תוצאות חברות הביטוח במחצית הראשונה של השנה, ולחיוב ברבעון השלישי, המשיכו את המומנטום החיובי גם באוקטובר ובנובמבר.

הערכה ראשונית

עתה בכלל ביטוח מרחיבים את היריעה ומסבירים את הגורמים לתוצאות הטובות ברבעון הרביעי: "הרווח האמור מוסבר בעיקר בהמשך העלייה בעקום הריבית חסרת הסיכון לטווח ארוך והשלכתה על העתודות בגין פוליסות ביטוח חיים שנמכרו בעבר ועל העתודות בגין פוליסות סיעוד, וזאת אף שטרם שוחררו מלוא העתודות שנוצרו כתוצאה מירידת שיעורי הריבית במהלך שנת 2016, וכן מוסבר בתוצאות החיתומיות של החברה". עם זאת, בכלל מבהירים כי "מדובר בהערכה ראשונית בלבד וכי החברה מצויה בשלב ראשוני של גיבוש הנתונים ועיבודם ובכל מקרה, הנתונים טרם בוקרו על-ידי רואי החשבון המבקרים של החברה".

כלל ביטוח , שמניות השליטה בה שייכות על הנייר לאי.די.בי אך נמצאות בידי נאמן מטעם רשות שוק ההון, התייחסה להבנות שהושגו לאחרונה בין חברות הביטוח לבין הרגולטורית דורית סלינגר, ביחס לדרישות ההון החדשות והנוקשות שבכוונתה להחיל עליהן, וההשלכות של דרישות אלה על יכולת החברות לחלק דיבידנד. בהקשר זה מציינים בכלל כי "למועד זה, לא ניתן להעריך את מלוא ההשלכות של האמור על יחס כושר הפירעון של כלל ביטוח ועל יכולתה העתידית לחלק דיבידנדים".