בורסות אירופה ננעלו בעליות; כלכלת יפן צמחה פחות מהצפי

מדדי וול סטריט נסחרים ברמות שיא ■ התמ"ג ביפן צמח בקצב שנתי של 1% ברבעון הרביעי, מתחת לתחזיות בשוק ■ נשיא קבוצת סמסונג נחקר שוב בנוגע לפרשת שוחד ומניות הקבוצה נסחרות בירידות

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות, ובורסות אסיה ננעלו במגמה דומה, על רקע המגמה החיובית בבורסות ארה"ב בסוף השבוע, ונתון הצמיחה שפורסם ביפן. מדדי וול סטריט נסחרים בעליות ניכרות ורושמים רמות שיא היסטוריות. 

 

בשבוע שעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיפק דלק לראלי בשווקים כאשר הצהיר כי בקרוב יכריז על רפורמה גדולה בתחום המסים. מספר ימים לפני כן הוא הודיע כי ישקול לשנות את חקיקת הדוד פרנק, שמטילה מגבלות רגולציה על המערכת הפיננסית. המשקיעים מקבלים בחיוב כל הודעה או ציוץ בטוויטר של טראמפ, בכל הנוגע להבטחות הבחירות שלו לגבי הרחבה פיסקאלית והפחתת המסים והרגולציה.

מחיר הנפט  יורד בתגובה לעדויות על העלייה באספקת מלאי הנפט בארה"ב. 

ביפן פורסם היום כי התמ"ג צמח ברבעון הרביעי של 2016 ב-0.2%, או בקצב שנתי של 1%, בעיקר בשל עלייה קלה ביצוא. הנתון אומנם היה מתחת לתחזיות האנליסטים בשוק שציפו לקצב צמיחה של 1.1%, אך חשוב לזכור כי מדובר בקריאה ראשונית וסביר להניח שעוד יהיו שינויים בנתוני הצמיחה בעדכונים הבאים.

צפון קוריאה ביצעה אתמול ניסוי בטיל בליסטי לא חמוש ושיגרה אותו לעבר יפן. המשקיעים בדרום קוריאה מגיבים בחשש ומדד הקוספי נסחר בתנודתיות.

מניית סמסונג  ירדה ביותר מ-1%, לאחר שנשיא הקבוצה ג'יי לי נחקר פעם נוספת בעניין פרשת שוחד שקשורה גם למערכת הפוליטית ומסעירה את דרום קוריאה.