נעילה מעורבת בבורסות אירופה; קרדיט סוויס פספסה התחזיות

נעילה חיובית אמש בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ מגמה מעורבת במסחר בוול סטריט על רקע עדותה של ג'נט ילן בפני הקונגרס ■ סגן יו"ר חברת סמסונג נחקר אתמול בנוגע לפרשיית השוחד בה מעורבת גם נשיאת דרום קוריאה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע המגמה המעורבת בשוקי וול סטריט. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה שלילית ברובה. 

 

המשקיעים בעולם מגיבים לעדותה בת היומיים של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, שהחלה היום. בדבריה היום הדגישה יו"ר הפדרל ריזרב כי העלאת ריבית אפשרית כבר בישיבת ועידת השווקים הפתוחים הקרובה

אנליסטים הסבירו את העליות האחרונות בשוקי העולם ב-2 גורמים עיקריים: ציפייה כי הממשל האמריקאי יתקדם מהר בתוכניות לקיצוץ מסים ורגולציה, בד בבד עם טון מרוכך יותר של הנשיא טראמפ כלפי שותפות הסחר המרכזיות - סין ויפן. 

קרדיט סוויס  פספסה את התחזיות, כאשר דיווחה על הפסדים עצומים ברבעון האחרון של השנה. החברה דיווחה על הפסד של 2.347 מיליארד פרנק (2.337 מיליארד דולר).

 

מניית טושיבה  נפלה בכ-7%, לאחר שהודיעה כי איננה יודעת מתי תפרסם את דוחות הרבעון הרביעי.

סמסונג  ריכזה עניין לאור השערוריה האחרונה בה היא מעורבת. בדרום קוריאה נחקר אמש שעות ארוכות סגן יו"ר החברה, ג'יי י. לי, בנוגע לפרשת השוחד שסמסונג ונשיאת דרום קוריאה, פאק גון-הייה, מעורבות בה.