נחשף לראשונה: סטארט-אפ "סודי" בשווי מיליארדי דולר

MAGIC LEAP פיתוח טכנולוגיית "מציאות מועשרת" והצליחה לגייס 1.4 מיליארד דולר לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר ■ צפו באב-טיפוס של המכשיר שפיתחה החברה שנחשף לראשונה

טכנולוגיית המציאות הרבודה של חברת MAGIC LEAP הישראלית מגיעה לנקודה קריטית בה המשקיעים רוצים לראות מה השיגה החברה עד כה. בינתיים הוציאה החברה תמונה אחת לאב-הטיפוס, שעוררה לא מעט ספקולציות ברשת.

מכשיר המציאות "המועשרת" של החברה, ה-PEQ, הוא אחד מהסטארט-אפים המסקרנים ביותר בעולם כיום וגם אחד מהסודיים ביותר. לא פלא אם כך שכשמתגלים פרטים על הטכנולוגיה הנושא מעורר עניין רב.
בתחילת ינואר חשפה החברה מספר תמונות מאב-הטיפוס במגזין ביזנס אינסיידר.

למי שפחות מכיר נספר כי מג'יק ליפ הוא סטארט-אפ שמייסדו הוא רוני אבוביץ, בן להורים ישראליים שהיגרו לארצות הברית, אשר הגיח לעולם עם הבטחה גדולה בדמות משקפי MR שהם למעשה שילוב של משקפי מציאות מדומה VR המציגים עולם וירטואלי יחד עם משקפי AR, המסוגלים להוסיף פרטים על המציאות הקיימת. התוצאה של שילוב הטכנולוגיות יוצרת מציאות מועשרת שניתן להשיג באמצעותה תוצאות מדהימות כמו לוויתן וירטואלי שיוצא מתוך רצפת מגרש כדורסל אמיתי, רובוטים שמסתובבים בחלל החדר ועוד.

פרסום התמונות הוא לא מקרי שכן בטווח של שבוע מהיום אמורה מג'יק ליפ להציג את ההתקדמות שלה בפני המשקיעים, ביניהם חברות כמו גוגל ועליבאבא. חברת מג'יק ליפ הצליחה לגייס סכום לא מבוטל של 1.4 מיליארד דולר לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר והשמועות מספרות שמדובר בצומת דרכים קריטי עבור החברה, כשהפער בין ההבטחות למציאות עדיין רחוק.