גיוס של 15 מיליון דולר לספקית תוכן בתחום הספורט

אסף פלד, מנכ"ל Minute Media: "המטרה שלנו להאיץ את הפיתוח לקראת אליפות העולם בכדורגל שתיערך ב-2018 ברוסיה"

שתי חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו היום מעט יותר מ-16 מיליון דולר. הגיוס הגדול של היום שייך לחברת Minute Media אשר השלימה סבב גיוס של 15 מיליון דולר בהובלת קרן קומרה קפיטל (Qumra Capital). החברה מחזיקה בפלטפורמת התוכן 90min אשר מיועדת לחובבי ספורט ובפלטפורמה 12up אשר מתמקדת בתחום הספורט בארצות הברית.

בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו חלק מהגופים שכבר השקיעו בחברה בעבר בהם Battery Ventures, Dawn Capital Gemini ו-ProSieben הגרמנית. מאז הקמתה גייסה החברה קרוב ל-60 מיליון דולר והיא מעסיקה כיום כ-140 עובדים, מתוכם כ-70 בישראל.

Minute Media הוקמה בשנת 2011 על ידי אסף פלד (המנכ"ל), גילי בימן ויובל לרום. החברה מאפשרת לחובבי ספורט לייצר תכנים שונים, לרבות סרטוני וידאו. באתר של החברה פעילים כ-4,000 יצרני תוכן אשר מעלים בכל חודש כ-20,000 מאמרים, סרטונים וכו'. מספר המשתמשים שחשופים לתכנים של החברה בכל חודש, באתר ובאפליקציה, זינק לקרוב ל-70 מיליון בחודש. הלקוחות של החברה מפרסמים בפלטפורמה ובנוסף מקבלים ממנה שירותים של תוכן שיווקי. רשימת הלקוחות כוללת בין השאר חברות ענק דוגמת נייקי ופפסי.

 

אסף פלד, מנכ"ל Minute Media, אמר היום כי "הגיוס הנוכחי מתקיים על רקע צמיחה משמעותית בפעילות החברה בשנה האחרונה בשתי הפלטפורמות. המטרה שלנו ב-2017 היא להעמיק את ההובלה שלנו בשוק הספורט העולמי, ובכלל זה השוק האמריקאי, להאיץ את הפיתוח לקראת אליפות העולם בכדורגל שתיערך ב-2018 ברוסיה, וכמו כן לאפשר השקה מוצלחת של פלטפורמה ייחודית בתחום ה-esport שהופך לאחד התחומים החמים ביותר בעולם הספורט בימים אלה". פלד הוסיף כי "אחד הדגשים המרכזיים שלנו בשנתיים הקרובות הוא להעמיק את הפיתוח של הפלטפורמה המוצרית והטכנולוגית שלנו, באופן שמאפשר לכמות הולכת וגדלה של אתרי חדשות מובילים, קהילות ספורט ברחבי העולם ומפתחי אפליקציות להתחבר אלינו לפלטפורמה ולהעשיר את החוויה עבור מיליוני משתמשי הקצה שלנו. זו הסיבה שאנחנו מרחיבים את צוות המוצר והפיתוח הישראלי באופן משמעותי בימים אלה".

בועז דינטי, מנהל שותף ב-Qumra Capital הוסיף כי "כבר יותר מעשור המוציאים לאור בכל העולם עוברים טלטלה גדולה בעקבות המעבר מהעיתונות הכתובה לעיתונות האון ליין ו-Minute Media מייצגת את הדור הבא של עיתונות הספורט". לדברי דינטי, "כיום החברה מובילה עולמית בתחום הכדורגל ואנו בטוחים שהיא תהפוך למובילה עולמית הגדולה ביותר בעולם הספורט בכלל - במיוחד עבור דור המילניאלס - קהל יעד אטרקטיבי שכל המפרסמים והמוציאים לאור מכוונים אליו".

הגיוס הנוסף שייך לסטארט-אפ Kado אשר גייס 1.2 מיליון דולר על מנת לפתח מטען דק במיוחד - בעובי של 5 מילימטר - לסמארטפונים וטאבלטים. בסבב הגיוס השתתפה קרן ההון סיכון AltaIR Capital. חברת Kado הוקמה במאי 2016 על ידי היזמים איתי חסיד, דניאל עסיס ושותפים נוספים.

איתי חסיד, מנכ"ל משותף ב-Kado, אמר כי "החזון של Kado הוא לחלץ את השוק העולמי ממעגל הקסמים שבו ככל שמכשירי הסמארטפון והלפטופים דורשים טעינה מהירה יותר שתגדיל את הניידות שלהם, מטעני הקיר עבורם נעשים מגושמים יותר וניידים פחות". הוא הוסיף כי "כאשר נוכל לשאת את מטען הסמארטפון בארנק, כבר תיפתר השאלה האם לקחת את המטען איתנו או לא".