סטארט-אפ שמפתח רובוטים שמסייעים לקשישים גייס 6 מ' ד'

אינטואישן רובוטיקס הישראלית השלימה סבב גיוס שבו השתתפו בין היתר קרן ההון סיכון iRobot Ventures ומועדון המשקיעים OurCrowd

Intuition Robotics  / צילום: Intuition Robotics
Intuition Robotics / צילום: Intuition Robotics

הרובוטים מקיפים אותנו ומשנים בהדרגה את המציאות שבה אנחנו חיים. רובוטים שואבים את האבק הביתי, מחליפים עובדים במפעלי ייצור ואפילו מסוגלים לכתוב מאמר בעיתון (למרות שהידיעה הזו נכתבה על ידי בן אנוש).

אחת המדינות שבה תחום הרובוטיקה מפותח במיוחד, ולא במקרה, היא יפן. הזדקנות האוכלוסייה ביפן גורמת למחסור חריף ב"ידיים עובדות" אשר יטפלו בקשישים. ביפן ובמוקדים נוספים מפתחים רובוטים אשר אמורים להתמודד עם חלק מהאתגרים הפיזיים של בני הדור השלישי. מדובר ברובוטים אשר חלקם הופכים ל"חברי צוות" שמשתלבים בבתי חולים ובתי אבות. הם מסוגלים לזהות ולהבין מה האדם שמולם אומר, להזיז אותו על מנת למנוע פצעי לחץ ולסייע לו בביצוע מטלות נוספות.

חברה נוספת אשר פעילה בתחום הרובוטיקה הביתית ומפתחת רובוט שמסייע לקשישים היא אינטואישן רובוטיקס הישראלית (Intuition Robotics), אשר השלימה היום (ד') סבב גיוס בהיקף של 6 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו קרן ההון סיכון iRobot Ventures ומועדון המשקיעים OurCrowd. המשקיעים החדשים בחברה מצטרפים ל-Terra Venture Partners אשר הובילה את גיוס ה-seed ביחד עם קרן ההון סיכון בלומברג בטא, קרן מניב מוביליטי ומשקיעים פרטיים נוספים.

נציין כי אינטואישן רובוטיקס הוקמה בשנת 2015 על ידי צוות של שלושה אנשי היי-טק מנוסים אשר הקימו בעבר מיזם טלקום בתוך אלקטל-לוסנט. שלושת המייסדים הם דור סקולר המנכ"ל, רועי אמיר ואיתי מנדלסון.

 

דור סקולר, מנכ"ל חברת אינטואישן רובוטיקס ואחד המייסדים אמר היום כי "אנחנו נפעמים מהתגובות החיוביות שאנחנו מקבלים על המוצר הראשון שלנו, שהשקנו לפני שבועות אחדים, ELLI-Q, ומצפים בקוצר רוח להרחבת הצוות עם פתיחת מטה החברה האמריקאי בעמק הסיליקון. אנו מקדמים בברכה את ההשקעה של iRobot, שמביאים עימם ניסיון רחב שאין לו אח ורע בתחום הרובוטים הביתיים. כמו כן, אנחנו נרגשים לצרף את OurCrowd לצוות שלנו, וגאים לקיים את ההדגמה החיה הראשונה של ELLI-Q באירוע שלהם, Global Investor Summit (שייערך מחר בירושלים), מול אלפי משקיעים, שותפים פוטנציאלים ועיתונאים".

הנס אנדריי, דירקטור בקרן ההון סיכון iRobot Ventures הוסיף כי "ELLI-Q של אינטואישן רובוטיקס מביא לידי ביטוי התפתחות מרגשת בתחום המחשוב הקוגניטיבי". הוא אמר כי "iRobot מקדמת מזה זמן רב פיתוח של טכנולוגיות רובוטיות לתמיכה באוכלוסיית העולם המתבגרת. ההתקדמות שנעשתה על ידי אינטואישן רובוטיקס היא קריטית לשימור האוכלוסייה החשובה הזו כאוכלוסייה פעילה ומעורבת".

ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd אמר כי "למוצרים של אינטואישן רובוטיקס יש פוטנציאל להשפיע על אוכלוסיית העולם המתבגרת, ואנחנו גאים לתמוך בחברה. אנחנו נרגשים לשתף את סיפור ההשקעה הזה עם המשקיעים שלנו".

Intuition Robotics

שנת הקמה: 2015

תחום פעילות: רובוטיקה

מנכ"ל: דור סקולר

גיוסי הון: 6 מיליון דולר

משקיעים: iRobot Ventures, OurCrowd ואחרים