בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת; יוניליבר זינקה ב-13.4%

סגן יו"ר סמסונג  ג'יי יון לי נעצר לאור החשדות כי הוא מעורב בפרשת שחיתות, בה מעורבת גם נשיאת דרום קוריאה המודחת פאק גון הייה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע נתוני מאקרו ודוחות שהתפרסמו הבוקר. במקביל בניו-יורק התנהל המסחר במגמה מעורבת.

 

 

יו"ר הפד ג'נט ילן רמזה במסגרת עדותה בת היומיים שלשום ואתמול בקונגרס כי העלאת הריבית הבאה בארה"ב תתרחש עד אמצע השנה, ואף מוקדם מכך. 

המשקיעים ברחבי העולם עדיין מנסים לפענח את מדיניותו של נשיא ארה"ב טראמפ. לאחר הצהרות ששוחררו לאוויר העולם במהלך קמפיין הבחירות, כעת ממתינים בשווקים הפיננסיים לפריעת השטרות והובלת מדיניות כלכלית, שעל פי טראמפ עתידה להכיל הפחתות מסים והקלות רגולציה.

מניית יוניליבר זינקה ב-13.4% לאחר שענקית המזון האמריקאית  Kraft-Heinz  הודיעה כי הגישה הצעת רכש לחברה.

מניית חברת הביטוח אליאנץ עלתה לאחר שדיווחה על עלייה של 23% ברווחי הרבעון האחרון.

בורסות אסיה ננעלו במגמה שלילית. המסחר בוול סטריט ננעל אמש כמעט ללא שינוי וזאת לאחר ראלי המסחרר בימים האחרונים, בו קבעו המדדים המובילים בניו-יורק שיאים חדשים. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה שלילית.

 

בינקי צ'אדהה, אסטרטג ההשקעות הראשי של דויטשה בנק, מנבא שלמניות יש עוד הרבה מרחב עלייה הודות לרפורמות המס המתוכננת. הוא רואה את מדד S&P 500 מגיע ל-2,600 נקודות בסוף השנה.

ביום חמישי שעבר טראמפ רמז במהלך פגישה עם ראשי חברות תעופה שהכרזה גדולה על מיסים עשויה להגיע בשבועות הבאים. הבית הלבן טרם פרסם פרטים על שינויים ספציפיים שהוא מציע במערכת המס, אבל קיים התרחיש האפשרי הבא: חברות עם חשיפה גדולה לארה"ב, שולי רווח גבוהים וחובות נמוכים, עומדות להיות המוטבות הגדולות מהרפורמה במס, ואילו חברות עם חשיפה גדולה לייבוא חלקים ומשאבים מחו"ל יסבלו.

מניית סמסונג  נסחרה בירידה בעקבות מעצרו של סגן יו"ר החברה, ג'יי יון לי, לאור החשדות כי הוא מעורב בפרשת שחיתות, בה מעורבת גם נשיאת דרום קוריאה המודחת פאק גון הייה. לי נעצר בשעות הבוקר המוקדמות, והן הוא והן סמסונג מכחישים כל מעורבות לפרשה.