מערכת "שמיים אדומים" - נשק קטלני חדש תוצרת ישראל

תעש מערכות, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות ארטילריות מתקדמות, ביצעה הדגמה חיה של הנשק החדש מתוצרתה, שנחשב לדבר הבא בתחום ההגנה האווירית ■ צפו במערכת "שמיים אדומים" החדשה בפעולה

שמים אדומים , כלי נשק/ קרדיט: מתוך הוידאו
שמים אדומים , כלי נשק/ קרדיט: מתוך הוידאו

חברת תעש מערכות ערכה הדגמה חיה של נטרול רחפנים לנציגים בכירים של למעלה מ- 14 מדינות. החברה הציגה את מערכת "שמיים אדומים" - המיועדת להגנה אווירית טקטית שהותאמה לאחרונה למענה מבצעי נגד איום הרחפנים הגובר.

הדגמת מערכת "שמיים אדומים" כללה מספר תרחישים של תקיפת רחפנים ובצעה את תהליכי הגילוי, הזיהוי, העקיבה האוטומטית והנטרול בהצלחה רבה. המערכת היא מערכת הגנה אווירית קצרת-טווח, העושה שימוש בטילי כתף ומיועדת ליירוט מטרות אוויריות בצורה ממוכנת, באמצעות יכולות אוטונומיות של סריקה, עקיבה ושיגור. היא קלת משקל, ניידת ונותנת מענה הגנתי אפקטיבי נגד מגוון איומים אוויריים בטיסה נמוכה.

המערכת מספקת מענה כולל כנגד איום הרחפנים - החל מגילוי, זיהוי האיום, נעילה על המטרה, עקיבה אוטומטית, שיבוש ונטרול בטרם יבצעו את משימתם. היא משולבת עם מכ"מ מתקדם לגילוי רחפנים בטווחים של ק"מ בודדים, ומצוידת במצלמה טרמית מתקדמת לחקירה ולזיהוי האיום וכן יכולת נעילה על המטרה. לאחר הנעילה, המערכת עוקבת אחר המטרה ומאפשרת למפעיל לשבש או לנטרל את המטרה בטווחים אפקטיביים מהאתר המוגן. השיבוש חוסם את התקשורת בין המפעיל לבין הרחפן במס' ערוצי שידור ובנוסף משבשת את יכולות הנווט של הרחפן ובכך מנטרלת את המשך משימתו.

"שמיים אדומים" יכולה להשתלב במערך הגנה על מתקנים רגישים, בשטח אורבני ו/או אחר, ובנוסף יכולה להיות מותקנת על גבי רכב ולהגן על כוחות מתמרנים כנגד מטוסים ורחפנים. בחודשים האחרונים המערכת עברה סדרת ניסויים והדגמות בתנאים מזג אויר קשים ביום ובלילה בהצלחה רבה, באחד הצבאות המערביים המתקדמים ביותר בעולם.