שחקן מעוף: נחזור ל-1,430-40, לכל המאוחר בתחילת מרץ

מבט קל אל עבר סטיית התקן הנושקת ל-9% מבהיר כי מגמת הדשדוש עודנה איתנו - למרות עליות יוצאות דופן בעולם

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)

בסקירתנו בשבוע שעבר, במדד 1,435, הערכנו כי ניתן לכתוב בסביבות 1,430 עם תקבול של 1,000 שקל ובמידת הצורך להפוך את ה-PUT משבועי לחודשי - ולהרוויח טווח הגנה נוסף של 5 נקודות.

אכן, פעמיים הזדמנה אפשרות סגירה רווחית נאה: הראשונה, ביום המחרת לפרסום הסקירה, עם הגעת המדד לרמת 1,436. השנייה, ביום ד', כשהמדד נסחר במשך דקות ארוכות בסביבות 1,440 ורק פתיחה חזקה בוול סטריט הובילה אותו חזרה קרוב לגבוה יומי.

החוכמה בניהול אסטרטגיה, לעיתים קרובות אף יותר מהערכה נכונה של כיוון המדד, היא להסתפק ברווח סביר והגיוני ולא להיסחף. פוטנציאל הרווח באופציות עצום, אך כמותו גם הפסד הפוטנציאלי. ועדיין, אם נשים לרגע בצד אפשרויות הרווח ונביט במקרו, הערכת שחקני המעוף לא התממשה.

על אף שאנו מתמקדים במסחר באופציות חודשיות, הרי שבמשך למעלה מחודשיים צפינו בדיוק היכן תתרחש הפקיעה השבועית. הפקטור השונה השבוע היה זינוק בדואליות, בדגש על פריגו  וטבע . שתי המניות הללו בלבד תרמו ברמה השבועית 1.1% מתוך עלייה של 2.4%. אם נכניס יתר הדואליות למשוואה נקבל את מלוא העלייה השבועית ולכן ברור כי יכולת הכותבים להשפיע על מניות הנקבעות מעבר לים אפסית.

מעניינת יותר היא התייחסות קדימה, מאחר שנדמה כי הסנטימנט הירוק מובהק. לא כך הדבר מבחינת שחקני המעוף: היות שמדובר על תנועה טכנית של פער ארביטראז', לא השתנתה הערכתנו ביחס לחזרה לסביבות 1,430-40 בשלב הראשון, לכל המאוחר בתחילת מרץ.

על פניו, זו נראית הערכה מעט מופרזת הנוגדת את המגמה הכללית (המדד כעת ב-1,459), אך המשמעות היא שגלגול הפוזיציות למרץ יהיה באופן ברור עם סטרייק אופטימלי נמוך מהספוט. מצב זה מוביל למעורבות דומיננטית כבר בשלב הראשון של החודש. לכן, אם לא תהא ירידה בת"א 35 בימים הקרובים, בין אם מסיבות מקומיות ובין אם בשל ירידה בוול סטריט ושינוי סנטימנט, המדד שיפגע מכך הוא מדד הבנקים.

גלגול הפוזיציות אף הוא לא ימתין לפקיעה ויחל מיום ג', שבו כבר נראה העתקה של פוזיציות PUT. בפרמיה הנוכחית אין סיבה להוסיף ולקדם פוזיציות ומוטב להגדיל הפרמיה פי כמה ע"י מעבר למרץ בו אף בסטרייק 1,400 ניתן למצוא פרמיה ראויה. זה יוביל ללחץ נקודתי של 2-3 נקודות מטה, אך הדבר בטל בשישים אל מול גיוסי הקרנות עת הציבור מוסיף להסתער.

בשלב השני, נראה העתקת אופציות CALL. כאמור, זה יתרחש עמוק בתוך הכסף. כאן כבר עלול להיווצר מצב בעייתי, בהנחה שהמעוף לא יתקן מטה בשל הבדלי BID/ASK. לכן, מוטב לסוחרי אופציות להקדים את שחקני המעוף ולא להמתין ליום ד', אלא אם כן המדד ירשום ירידה מוקדמת.

למען הסר ספק, איננו מדברים על סנטימנט שלילי או ירידה דרמטית. מדובר בסך הכל על ירידה של 1.5%. מבט קל אל עבר סטיית התקן הנושקת ל-9% מבהיר כי מגמת הדשדוש עודנה איתנו. בכל פעם ששברנו את רף ה-1,400 נרשמה פאניקה לרגע ובכל פעם שאנו מתקרבים ל-1,470 מתחילות הערכות אופוריות. מבט בגרף שנתי יחדד כי אלה וגם אלה רואים צל הרים כהרים. עובדתית, בזמן שכל העולם רושם עליות יוצאות מגדר הרגיל, אנו בטווח תנועה שנתי של 4% לכל כיוון ולא במקרה - בדיוק במרכז טווח הדשדוש.

שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.