נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מניית יוניליוור צנחה 6.5%

המסחר בוול סטריט לא התקיים היום לרגל "יום הנשיאים" ■ תאגיד קראפט-היינץ נסוג מנסיון רכישת יוניליוור, במסגרתו היה אמור להגיש הצעה בסך 143 מיליארד דולר

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בשוקי אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת. היום לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים" (Presidents Day).

 

ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור  רשמה ירידה משמעותית, לאחר שתאגיד קראפט-היינץ  (בו מחזיק וורן באפט נתח משמעותי), משך את התעניינותו ברכישת החברה. ההצעה שהייתה אמורה להבטיח את רכישת יוניליוור עמדה לפי הפרסומים על 143 מיליארד דולר. העסקה, במידה והייתה מתממשת, הייתה מוליד ענקית צרכנות במימדים היסטוריים - שניה בגודלה רק לנסטלה. תגובה רשמית בעניין יצאה מקראפט-היינץ: "כוונתנו הייתה לפעול באופן ידידותי, אולם הובהר לנו כי יוניליוור לא מעוניינת בקידום העסקה".

היום פורסם, בין היתר, נתון ביטחון הצרכנים המעודכן, המתייחס לאוכלוסיית גוש האירו. שרי האוצר של מדינות הגוש נפגשים בבריסל על מנת לדון בהתקדמות תוכנית החילוץ לכלכלת יוון, וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס עורך ביקור רשמי במוסדות האיחוד.

אירוע חריג נרשם אמש בלונדון, כאשר המילים "Say No to Trump" הוקרנו על קירות בניין הפרלמנט הבריטי ממקור לא ידוע. המחוקקים הבריטים אמורים לדון בימים הקרובים בביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב החדש, דונלד טראמפ, בממלכה המאוחדת - שצפוי להתקיים מאוחר יותר השנה.

בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים,. 

 

בשיאה של עונת הדוחות, טויוטה  ריכזה עניין, סוני  ירדה, והונדה  רשמה גם היא ירידות.

מניית סופטבנק רשמה עליות לאחר שדיווח כי החברה מוכנה לוותר על השליטה בתאגיד ספרינט  לטובת  המיזוג עם T-Mobile.

מניית  WorleyParsons נפלה בלמעלה מ-12% לאחר שדיווחה על הפסדים בסך 2.4 מיליון דולר, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד רשמה רווח של כ-23 מיליון דולר.