פילבר הורה להוט להתכונן לפתיחת הרשת שלה לתחרות

משרד התקשורת הורה לחברה להתחיל בניסויי התממשקות עם המפעילים לקראת יישום שוק סיטונאי על הרשת שלה - מה שיאפשר לסלקום ולפרטנר למכור ללקוחות אינטרנט וטלפוניה גם על גבי הרשת של הוט, ולא רק על גבי הרשת של בזק

משרד התקשורת הורה לחברת הוט להתחיל בניסויי התממשקות עם המפעילים, לקראת יישום שוק סיטונאי על גבי הרשת שלה. תהליך ההתממשקות עורר בתחילתו לא מעט חבלי לידה ביישום על גבי רשת בזק, ומשרד התקשורת רוצה לוודא שברגע שהתהליך ייצא לדרך, הוט לא תערים קשיים ומפעילים יוכלו לחבר לקוחות בקלות. לדברי המשרד ניסויי ההתממשקות צריכים להתחיל לא יאוחר מ-9 במארס.

במקביל, במשרד התקשורת ממתינים לתשובת הפרקליטות בשאלה האם ניתן לפרסם את מחירי השימוש ברשת הוט. ב"גלובס" פורסם כי במשרד התקשורת סברו שניתן לפרסם את המחירים וזאת למרות שהוט הגישה בג"ץ בעניין. ב-5 בפברואר הוט הגישה עתירה לבג"ץ כנגד כוונת משרד התקשורת לפרסם את תקנות השימוש בדבר מחירי השוק הסיטונאי ללא שימוע משני נוסף. במסגרת העתירה הוט ביקשה גם לקבל צו ביניים אשר יורה למשרד שלא לפרסם את התקנות טרם הדיון בעתירה. בית המשפט החליט שלא לתת צו ביניים אך קבע את העתירה לדיון דחוף ב-4 במאי.

פרשנות המשרד הייתה שבגלל שהוט לא קבלה את צו הביניים שביקשה, ניתן לפרסם את המחירים, אך בסוף הוחלט במשרד התקשורת להמתין לחוות דעתה של הפרקליטות.

המדיניות הקרויה שוק סיטונאי משמעה שהלקוח מקבל את שירות האינטרנט מקצה לקצה (ספק אינטרנט ותשתית) מספק האינטרנט בלבד. בשנתיים האחרונות המדיניות מיושמת רק על רשת בזק, למרות שהמדיניות של המשרד הייתה מהתחלה שגם על גבי הוט ניתן יהיה להשתמש. הוט מנסה לדחות בכל הכוח את יישום המדיניות.

המאבק שלה מתמקד ביישום האינטרנטי של המדיניות, כלומר במתן האפשרות לפרטנר וסלקום להשתמש בתשתיות האינטרנט שלה, ובתחום ספציפי זה היא דורשת שפרטנר וסלקום ישלמו לה מחירים גבוהים יותר מאשר הן משלמות לבזק.